הנפט סגר רבעון חזק בו עלה 16.8% לשיא של 30 חודשים

הנפט עלה הערב ב-2.35% ל-106.7 ד' לחבית ■ הזהב טיפס לשיא כל הזמנים: 1,439.9 דולר לאונקיה ■ הגורמים לעליית מחיר הנפט: הלחימה הנמשכת בלוב והיחלשות הדולר

המסחר בחוזים העתידיים על הנפט הגולמי בבורסת הסחורות של ניו יורק הסתיים בערב שחתם את הרבעון הראשון של השנה בעליות של 2.35% ל-106.72 דולר לחבית, שיא של 30 החודשים האחרונים. ברבעון הראשון זינק מחירו של הזהב השחור בלא פחות מ-16.78% ביחס לרמתו בסיום הרבעון הרביעי של 2010. מדובר בתוספת של 15.34 דולר למחירה של חבית אחת תוך 90 ימי הרבעון.

הגורמים המרכזיים שהביאו את המשקיעים לאסוף את הנפט לתיקיהם היו הדיווחים מלוב כי המורדים במשטרו של קדאפי מאבדים שוב את אחיזתם בערי הנמל מהם מייצאת מדינת המדבר את הנפט שלה.

בנוסף עלה מחירו של הנפט, הנקוב בדולרים, על רקע היחלשותו של הדולר כנגד האירו לרמה של 1.42 דולר לאירו, לאחר שבאירופה פורסם דוח שהצביע על כך שהאינפלציה באיחוד האירופי עלתה יותר מהציפיות, ב-2.6% במארס, מה שצפוי להוביל את ה-ECB להעלות את הריבית כבר בחודש אפריל, כפי שרמז טרישה בהחלטת הריבית האחרונה.

"לא נראה כי הקרבות ברחבי לוב ייפסקו בזמן הנראה לעין. חידוש הספקת הנפט מלוב גם הוא עבר לעתיד הרחוק" אמר היום אנליסט בקומרצבנק.

סוחר בתחום אמר "לעולם לא קל למצוא תחליף לנפט הגולמי הלובי הנחשב לקל ומתוק יותר מזה של מדינות המפרץ, אשר נחשב לכבד יותר וקשה יותר לזיקוק. נציין כי מרבית הנפט הלובי סופק למדינות אירופה ואסיה".

גם המתכות היקרות סיימו את הרבעון ברמות שיא, כאשר הזהב סיים את הרבעון הראשון בשיא של כל הזמנים לאחר שעלה הערב ב-1.1% ל-1,439.9 דולר לאונקיה. גם החוזה העתידי על הכסף קבע היום שיא של 31 השנים האחרונות כשטיפס ל-37.89 דולר לאונקיה.