אין פחד בבנק הפועלים: "להחזיק בחשיפה מנייתית מלאה"

כלכלני הבנק ממשיכים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי ■ "באופן הדרגתי ירדו לוב ויפן מהכותרות הראשיות, מה שהביא לירידה במפלס החששות של המשקיעים"

בבנק הפועלים ממשיכים השבוע להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי, וממשיכים בהמלצה להחזיק בחשיפה מנייתית מלאה. כלכלני הבנק סבורים, במסגרת הסקירה השבועית, כי ההשקעה צריכה להעשות באופן סלקטיבי כלומר בחירתן של מניות ספציפיות על פני השקעה במדדים, כשההעדפה היא לחברות המוטות למשק המקומי, שיהנו מההתאוששות המקומית ומשערי מט"ח נוחים ליבוא.

כלכלני הבנק מסבירים כי ההתאוששות שנרשמה בשבועות האחרונים בשוק המניות מחקה כמעט לחלוטין את הירידות שנרשמו בבורסה בתל אביב בשבועות הראשונים של 2011. "באופן הדרגתי ירדו לוב ויפן מהכותרות הראשיות בעולם, והדבר איפשר לשווקים הגלובליים לחדש את המגמה החיובית , מה שהביא לירידה במפלס החששות של המשקיעים המקומיים, ולהתחדשות המגמה החיובית גם כאן", נכתב בסקירה.

בהקשר לעונת הדוחות השנתיים שהסתיימה השבוע, כותבים בפועלים כי ניתן לסכם אותה כחיובית בסך הכל, כשמנהליהן של חלק ניכר מהחברות הביעו אופטימיות גם בראייה להמשך שנת 2011.

בבנק לאומי כותבים הכלכלנים כי "השפעתם של תנאי הרקע שהעיבו לאחרונה על השווקים נחלשה לעת עתה. נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק הישראלי, כמו גם העלאת תחזית הצמיחה לשנה הקרובה, ורמת המחירים הנוחה אליה הגיעו שערי המניות כפי שמשתקף מהמכפילים, צפויים לתמוך בשוק המניות המקומי".