המשק האמריקני הוסיף במארס 216 אלף משרות

הצפי היה לתוספת של כ-191 אלף משרות ולכך ששיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ב-8.9% ■ כלכלנים: "התאוששות שוק העבודה צוברת מומנטום"

דוח התעסוקה האמריקני לחודש מארס פורסם ב-15:30 שעון ישראל והפתיע לטובה. המשק האמריקני הוסיף בחודש שעבר 216 אלף משרות חדשות, לעומת צפי כלכלנים לתוספת של 191 אלף משרות בלבד בחודש החולף, בהמשך להוספה של 192 אלף משרות בחודש פברואר.

גם שיעור האבטלה ממשיך לרדת, ב-0.1% לרמה של 8.8%, לעומת צפי כלכלנים לכך ששיעור האבטלה יישאר ללא שינוי על 8.9%. בכך נסוג שיעור האבטלה לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009.

נזכיר כי שיעור האבטלה נחתך ב-1% ב-3 החודשים האחרונים אך רבים מבין מובטלי המיתון עדיין לא מחפשים עבודה, ולכן לא נרשמים כמובטלים.

השכר הממוצע לשעת עבודה נותר ללא שינוי על 22.87 דולר, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.2%.

"התאוששות שוק העבודה צוברת מומנטום", ציין איאן שפרדסון, הכלכלן הראשי ב-High Frequency Economics. "תהליך גיוס העובדים עולה מדרגה בעוד התביעות לדמי אבטלה יורדות. אנחנו בהחלט חושבים שחדשות טובות בפתח", הוסיף שפרדסון.

על פי תחזיות ארוכות יותר, קצב של כ-200 אלף משרות נוספות צפוי להימשך בכל חודש שנותר ב-2011. על אף שעובדה זו מעודדת, הרי ששיעור הוספה כזה יחזיר רק חלק מכמעט 7.5 מיליון משרות שהתאדו במשק האמריקני במהלך המיתון הגדול.

"הביטחון של העסקים הקטנים עולה ברקע תחזיות צמיחה טובות ויכולת טובה יותר להשיג אשראי", אמר ג'ון ריידינג, כלכלן ראשי ב-RDQ Economics. "זה כבר השלב בו העסקים מחויבים לגיוסי עובדים נוספים לקראת התרחבויות עסקיות", הוסיף ריידינג.

בצד הסכנות לכלכלה ניתן למנות את שוק הדיור שמסרב להתאושש וכן את הזינוק במחירי המזון והסחורות, אשר צפויים להמשיך ולהכביד על הצרכנים ולצמצם את יכולתם לבזבז.