אביה של שירלי מרדר: "הזיכרון חוזר לה לאט-לאט"

בבית-החולים בילינסון בפתח-תקווה ממשיך להשתפר מצבה של שירלי מרדר ■ אביה מספר היום בראיון מיוחד על מצבה: "היא כבר זוכרת את נטילת הנורופן"

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ממשיך להשתפר מצבה של שירלי מרדר, הצעירה בת ה-27 שהכבד שלה קרס בעקבות שימוש ממושך בתרופה נורופן. משפחתה וקרוביה נמצאים ליד מיטתה, ובימים האחרונים היא החלה לתקשר איתם.

"שירלי בעיקר מנסה להיזכר מה אירע בימים האחרונים בשבוע האחרון", מספר היום אביה של שירלי, אלי מרדר, בראיון מיוחד לחדשות 2 באינטרנט.

"אנחנו משוחחים, יש שיפור קל במצבה", מספר האב. "בזכרונה, חסרים לשירלי שניים-שלושה ימים, אבל לאט-לאט הזיכרון חוזר לה. היא כבר זוכרת את הרגעים הראשונים שלאחר נטילת התרופה, ומספרת על הפניקה ותחושותיה".

מהעדכון האחרון מבית החולים בילינסון עולה כי תוצאות בדיקות המעבדה של שירלי יציבות, מצבה ההכרתי בשיפור וכי היא מתקשרת היטב עם הסביבה. הצוות הרפואי ממשיך לעקוב בצמידות אחר מצבה של שירלי, ומבית החולים נמסר כי 48 השעות הבאות עדיין קריטיות.

לפני שלושה ימים נותקה מרדר ממכונת ההנשמה. "היא עדיין מעט מבולבלת, אבל נכון לעכשיו אנחנו מאמינים שלא יהיה צורך בהשתלת כבד", אמר אז ד"ר בועז תדמור, המשנה למנהל המרכז הרפואי בילינסון.

"יש שיפור במדדים וגם במצב הקליני שלה והרופאים עדיין נמצאים מסביבה ועוקבים אחרי מצב הכבד. כולם נמצאים בהיכון, ליתר ביטחון", אמר ד"ר תדמור והוסיף כי יש לערוך סבב בדיקות נוסף כדי להעריך שוב את מצבה של מרדר. "כרגע היא ערה ומבצעת פקודות פשוטות", הוסיף הרופא הבכיר.