"הדולר ייפול ל-3.4 שקלים בטווח של 3 חודשים"

בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים בחברת USG Capital: כסף זר ימשיך לנהור למדינת ישראל, חרף הסנקציות של בנק ישראל על משקיעים זרים

לאחר שהריבית עלתה בשבוע שעבר ב-0.5% לרמה של 3%, מעריכים אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים בחברת USG Capital, שנגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, יעלה את הריבית ב-0.25% נוספים לקראת סוף החודש.

"מעצם העלייה החדה אנו למדים שבחודשים הבאים פישר יקפיד פחות על שער החליפין מול הדולר כמדד לקבלת החלטה על הריבית והאינדיקטור הקובע הוא האינפלציה ובמידה והאינפלציה תמשיך להעלות אזי הריבית תמשיך להעלות עוד כל חודש ולהערכתנו תעלה בחודש הבא בעוד 0.25%", הם כותבים בסקירה שפרסמו.

בהתיחסות למסחר בדולר שקל צופים האנליסטים שלאור עליית הריבית ולאור התרחבות פערי הריביות ביחס לארה"ב השבירה של רמת ה-3.5 שקלים לדולר אמורה לחזק את השקל לעבר רמת 3.40 שקלים לדולר בטווח של 3 חודשים ו"אנו צופים שכסף זר ימשיך לנהור למדינת ישראל חרף הסנקציות של בנק ישראל על משקיעים זרים ואנו נהיה עדים להמשך התחזקות השקל אל מול כל סל המטבעות".

נזכיר כי ביום שישי ירד הדולר ב-0.23% נוספים וקבע שער יציג ב-3.473 שקלים. בסיכום חודש מארס ירד הדולר ב-3.9%, בסיכום הרבעון הראשון ירד הדולר ב-2% ומסוף ינואר, בעת שרשם הדולר את השיא האחרון בשער של 3.61 שקלים, ירד הדולר ב-6%.

בנוגע לגוש האירו מציינים האנליסטים כי ישנו סיכוי רב שבישיבת ריבית הבאה ב-7 באפריל הריבית תעלה מהרמה הנוכחית 1%. ביום שני פורסם מדד אמון הצרכנים בגרמניה שנשאר על כנו עוד מגרמניה פורסם מדד מחירים לצרכן שהמיר ל0.5% חודשי בכך נתון זה מוסיף ללחץ המחירים שקיים באירופה ויכביד על קובעי המדיניות. "לאור נתונים הללו אנו קובעים שהריבית תעלה בישיבה הבאה ב-0.5% לרמה של 1.5%".

לדעתם, הצמד אירו-דולר מצא תמיכה ברמת 1.4050 דולרים לאירו אשר יחזיר אותו חזרה לרמות השיא האחרונות ובחינה של 1.43 דולרים שמהווה רמת התנגדות קריטית להמשך עליות ובמידה ורמה זאת תיפרץ בדמות נעילה יומית אזי יש לצפות להמשך עליות עד ל-1.45 דולרים לאירו בשבועות הבאים.