הקרב על ראשות לשכת עוה"ד: יורי גיא-רון יתמודד מול דורון ברזילי

לאחר שברזילי הכריז על מועמדותו, מודיע היום גיא-רון על כוונתו להתמודד לכהונה נוספת ■ ‏‎‎גיא-רון: אפעל למניעת הידרדרות המקצוע ■ ברזילי: אאבק על קיצוץ שכר בכירי הלשכה‏

‎‎כעת זה רשמי: ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, ויו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד דורון ברזילי, יתמודדו זה מול זה בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין בעוד כחודשיים וחצי.

הבוקר (א') הודיע גיא-רון רשמית על כוונתו להתמודד שוב על ראשות הלשכה, 4 ימים לאחר שברזילי הכריז על התמודדותו.

ל"גלובס" נודע כי מועמדו של גיא-רון לתפקיד יו"ר ועד מחוז תל-אביב הוא עו"ד אביתר קנולר, שיתמודד מול עו"ד אפרים נוה, מועמדו של ברזילי לראשות המחוז הגדול בלשכה.

‏‏‏סיעתו של גיא-רון, "לשכה אחרת", חולשת בפועל על ניהול הלשכה זה 12 שנים. ב-4 השנים האחרונות כיהן גיא-רון כראש הלשכה, ולפניו שימש בתפקיד זה במשך 8 שנים עו"ד שלמה כהן, פטרונו של גיא-רון. גיא-רון שימש במשך 9 שנים כנציג הלשכה בוועדה לבחירת שופטים, במשך 3 קדנציות.

בשנים האחרונות מנסה הלשכה להיאבק, לפי שעה ללא הצלחה, בהצפת שוק עריכת הדין באלפי עורכי דין חדשים בכל שנה. בהודעה שהוציא היום גיא-רון נמסר כי "הלשכה נמצאת כיום על סף מהפכה בכל הקשור למאבק למניעת הידרדרות המקצוע ולשמירה על יוקרתו".

‏‏‏בבחירות הקודמות למוסדות הלשכה גבר גיא-רון על עו"ד אילן בומבך בסיבוב השני. לאחר הסיבוב הראשון חתם גיא-רון על הסכם קואליציוני עם עו"ד יראון פסטינגר. בימים האחרונים החליט פסטינגר, לאחר שכבר הודיע על כוונתו להתמודד על ראשות הלשכה גם השנה, כי הוא פורש מהמירוץ ומעביר את תמיכתו לברזילי.

גם עו"ד איתן ארז, שתמך בגיא-רון בבחירות הקודמות ואף היה שותף עמו בקואליציה בלשכה, הודיע כי העביר את תמיכתו לברזילי, וכי החליט שלא להתמודד הפעם "כדי למנוע פיצול קולות". לדברי ארז, "גיא-רון הפר את מרבית ההסכמים שאליהם הגיעו בתחילת הקדנציה".

‏ברזילי, בעליו של משרד עצמאי העוסק בתחום המסים והצווארון הלבן, שימש בעבר כעורך דין במחלקה המשפטית בנציבות מס הכנסה. ב-4 השנים האחרונות הוא שימש כיו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין - תפקיד שאליו נבחר ב-2007 כשרץ מטעם סיעתו של גיא-רון. אלא שזמן קצר לאחר הבחירות נפרדו דרכיהם של השניים, וכתוצאה מכך ניהלו ועד מחוז תל-אביב והוועד המרכזי מאבקים לאורך הקדנציה כולה, בעיקר בנושאים תקציביים.

ברזילי הודיע כי ייאבק למען "טוהר המידות בלשכה ולקיצוץ שכר בכירי הלשכה". עוד פועל ברזילי להגבלת התרומות שרשאים מועמדים בבחירות ללשכה לקבל מעורכי דין. ‏‎‎‏