המחליף של רון פאינרו באפריקה ישראל נכנס לתפקיד

מנשה שגיב, סמנכ"ל הכספים בתעשייה האווירית, מונה בינואר האחרון לסמנכ"ל הכספים באפריקה ישראל במקומו של רון פאינרו שפרש בדצמבר האחרון

מנשה שגיב, שמונה בינואר האחרון לתפקיד סמנכ"ל הכספים באפריקה ישראל במקומו של רון פאינרו, נכנס לתפקיד. שגיב פרש בסוף מארס מתע"א כדי לקחת את מקומו של פאינרו באפריקה ישראל.

בין פעילויותיו בתעשייה האווירית היה שגיב אחראי על הכנת התשקיף של התע"א והנפקת האג"ח בבורסת ת"א בסך מיליארד שקל. במקומו של שגיב כסמנכ"ל הכספים בתע"א יכהן באופן זמני בשלושת החודשים הקרובים ג'ינו פיפרנו באר, סגן סמנכ"ל הכספים וגזבר החברה - עד למציאת מחליף קבוע.

יצחק ניסן, מנכ"ל התע"א איחל לשגיב הצלחה, ואמר לו כי "הדלת תמיד פתוחה בפניך". יאיר שמיר, יו"ר דירקטוריון תע"א, אמר כי "שגיב הקפיד על עבודת צוות מצוינת ויחסים טובים עם הרשות לניירות ערך ורשות החברות הממשלתיות. אני מברך אותו על השינוי שבחר לעשות ומאחל לו הצלחה בעתיד".

"להמשיך הלאה ולהתקדם בקריירה"

רון פאינרו הודיע בדצמבר האחרון על התפטרותו מאפריקה ישראל לאחר כ-4 שנים בחברה, וזאת כדי "להמשיך הלאה ולהתקדם בקריירה". פאינרו נטל חלק פעיל בקידום הסדר החוב הגדול של אפריקה ישראל ב-2009, ולאחר מכן הכחיש הערכות בשוק שלפיהן התפטרותו קשורה למחלוקת כספית על רקע התגמול שאותו ביקש עבור תרומתו להסדר החוב שהושג.

יובל בן זאב - מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', לא "קנה" את ההסברים של החברה לעזיבתו של פאינרו, ואמר כי "ההודעה שלילית מכיוון שפאינרו היווה גורם חשוב ברכישת אמון המשקיעים המוסדיים, והתפטרותו עלולה להוות עבורם תמרור אזהרה".

מלבד תפקיד סמנכ"ל הכספים, שימש פאינרו דירקטור בחברות שונות בקבוצת אפריקה, ואחראי מטעם הדירקטוריון על ניהול סיכוני שוק פיננסיים בחברה. הוא בעל תואר בוגר בפיזיקה והנדסת חומרים מהטכניון, ובעל תואר בוגר בחשבונאות מאוניברסיטת ת"א.