פסגות חותך את אפריקה: "איננו רואים אפסייד במניה"

מניית אפריקה ישראל נופלת בכמעט 5% בבורסה ■ ההמלצה למניית החברה יורדת ל"תשואת חסר" מ"תשואת שוק"; מחיר היעד - 28.5 שקל למניה

לאחר שדיווחה ביום ה' האחרון את תוצאותיה הכספיות לשנת 2010, מוריד היום (א') האנליסט נעם פינקו מפסגות את המלצתו למניית אפריקה ישראל ל"תשואת חסר" מ"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 28.5 שקל למניה, נמוך ממחיר הבסיס הבוקר בבורסת תל אביב. אפריקה ישראל מנוהלת על ידי איזי כהן.

על פי פינקו, מניית אפריקה ישראל מתנהגת במנותק מהתנהגות החברות בנות ולכן נסחרת בפרמיה סחירה של כ-40%, הן בשל העובדה כי היא סחירה מהן בהרבה והן בשל מאפייני מסחר ספקולטיבי הקיים במניה.

בשורה התחתונה מעריך פינקו כי מגמה חיובית מאפיינת את פעילויות הקבוצה. "עתיד החברה נמצא בחידוש הייזום (במנהטן, במוסקבה ובמזרח אירופה), אך התהליך איטי ולכן בתקופה הקרובה איננו רואים אפסייד במניה", כותב פינקו ומוסיף כי "החברה נסחרת בפרמיה גם על שווייה הכלכלי כפי שהוא נגזר לחברות הבנות. אין ספק שכרגע עדיף להיחשף לקבוצה דרך החברות הבנות ובראשן אפריקה נכסים ואפי פיתוח", מסכם פינקו.

פינקו מציין כי הדוח השנתי הושפע מאירועים שונים שאינם חלק מהפעילות השוטפת, כאשר החברה ביצע מימושים מהותיים במהלך הרבעון הרביעי של 2010 כגון מכירת מחצית מחטיבת המלונות, כביש 6 ואפריקה מגורים.