אנשים שקונים דירה אחת בחודש

כמה מיליונרים שנחשפו בטבלאות שיאני השכר מספיקים כדי למנוע את ירידת המחירים

השכר של כולנו נשחק ומרחיק אותנו מהחלום לקנות דירה? 130 משכורות לרכישת הדירה ממוצעת זה הרבה יותר מדי, בהשוואה לעולם הרחב ובכלל? מי שחושב שזה מה ישוריד או-טו-טו את מחירי הדירות פשוט לא קורא את הטבלאות הנכונות.

וזה מה שסיפרו בסוף השבוע האחרון הטבלאות הרלוונטיות: עלות השכר של מנהל בחברה ציבורית עלה בשנה האחרונה ביותר מ-10%, ומספיקות לו כעת 4 משכורות חודשיות כדי לקנות את הדירה הממוצעת (מיליון שקל). מנהל שהחברה שלו התברגה למדד המעוף היוקרתי הרוויח אשתקד 30% יותר מב-2009 - יותר אפילו מהעלייה במחירי הדירות בשנה האחרונה. המשכורת החודשית של אותם מנהלים עומדת על מיליון שקל- מספיק בדיוק כדי לקנות בכל חודש עוד דירה בנתניה או בפתח תקווה.

עם 2,000-1,500 דירות חדשות בסך-הכול שנמכרות כאן מדי חודש, אלפי מיליונרים מספיקים בקלות לכל הקבלנים. מי שמרוויח מיליון שקל לחודש, ויש בנינו מאות או אלפים כאלה, ברור שגם יאסוף פה ושם כמה דירות כדי "לפזר סיכון", או סתם כדי לעשות טובה לחבר שמקים כרגע איזה מגדל מגורים.

ויתר הישראלים? הם בסך-הכול הפכו לאריסים (שוכרי דירות) שמזינים את הנכס המניב של בעל הבית השבע. לדאבונם, מהמחלקה הראשונה, מהסוויטה בפאריז או מהווילה בקיסריה אי-אפשר (וזה לא שהוא לא רוצה) לראות אותם.