שופרסל: להוריד קמפיין עם ויקי קנפו; "שימוש ציני"

בפנייתה לרשות השנייה טענה שופרסל כי השימוש בדגל בקמפיין מגה בול מרמז כי השוואת המחירים נעשתה ע"י גוף ממלכתי - דבר המהווה הטעיה ו"שימוש ציני ובלתי ראוי בסמלי המדינה"

הקרב בין שופרסל לרבוע כחול על סל הקניות לחג גולש לזירת הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע האחרון פנתה שופרסל לרשות השנייה בדרישה להסיר את הקמפיין של רשת מגה בול מקבוצת רבוע כחול שמובילה ויקי קנפו. הרשות השנייה דחתה את הבקשה.

שופרסל ורבוע כחול מנהלות בימים האחרונים קמפיינים אגרסיביים במיוחד. את הקמפיין של שופרסל עם "1,000 בודקים" מוביל צביקה הדר; ואילו את הקמפיין של רבוע כחול, שבבסיסו השוואת מחירים בין שופרסל דיל למגה בול תחת הסלוגן "פשוט לקנות בזול", מובילה ויקי קנפו. שכירתה של קנפו כפרזנטורית זכתה לסיקור נרחב בכלי התקשורת.

בפניה לרשות השנייה מעלה שופרסל שורה של טענות. ראשית, שופרסל טוענת כי הצגת דגל הלאום שנעוץ בעגלת הקניות בתשדיר, יש בה הטעיה כאילו היא מרמזת כי השוואת המחירים נעשתה על-ידי גוף ממלכתי. שופרסל גם יוצאת נגד השימוש בחוזה המדינה, כאשר קנפו אומרת בתשדיר "חוזה המדינה - נראה אותו חוזה איפה הכי זול לקנות בחג".

"שימוש בדגל מנוגד לדין ועולה עד כדי עבירה פלילית. אין קשר בין חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, לבין התחרות ברשתות הקמעונאיות. מדובר בשימוש ציני ובלתי ראוי בסמלי המדינה, ויש לפסול התשדירים מהטעם הזה", נכתב בפנייה.

עוד טוענת שופרסל כי לא ניתן היה לערוך השוואת מחירים חודש לפני החג, כפי שטוענת קנפו בקמפיין, וכי תשדירי מגה בול ממעיטים בערכה של שופרסל ובערך הבדיקות המבוצעות על-ידה.

בתגובה לרשות מכנה רבוע כחול את הבודקים של שופרסל כ"בודקים וירטואליים", וטוענת כי "מדובר בסערה המשקפת כרגיל אך ורק את דאגתה וחששותיה של שופרסל מהתחרות המעמיקה בתחום רשתות השיווק ומחשיפת העובדות הפשוטות - שמגה בול זולה יותר".

הרשות השנייה, כאמור, דחתה את הבקשה להסיר או לשנות את הקמפיין.

משופרסל נמסר בתגובה: "לשופרסל אין שום טענה נגד ויקי קנפו. אנו מוקירים את תרומתה. עם זאת, בנושא בדיקות מחירים לקראת החג אנו יודעים שהסל של שופרסל דיל הכי זול במדינה, ובהתבסס על סקר הגל החדש שבוצע ב-14 ערים נמצאנו הזולים ביותר בכל אחת מהערים. לא ביקשנו שהקמפיין יורד אלא יתוקן, והטענה העיקרית היא כיצד ניתן לקבוע כי הקניות לחג זולות יותר, כשהבדיקה שויקי עשתה נעשתה טרום החג, ללא מוצרי חג הפסח".