ביהמ"ש: "מוניות הפלמ"ח" תשלם 4.4 מיליון שקל לרשות השידור

נקבע כי חברת המוניות גבתה תשלומים מיותרים מקול ישראל ■ תביעת רשות השידור הגיעה בעקבות דוח של מבקרת הפנים ברשות, איתנה גרגור, שפורסם ב-2009

חברת המוניות "הפלמ"ח" תשלם 4.4 מיליון שקל לרשות השידור, לאחר שבית המשפט קבע כי גבתה תשלומים מיותרים מקול ישראל.

תביעת רשות השידור בבית המשפט המחוזי בירושלים הגיעה בעקבות דוח של מבקרת הפנים ברשות, איתנה גרגור, שפורסם ב-2009, אשר קבע כי הרשות לא ניהלה מעקב ראוי אחר התשלומים לחברה וניהלה עמה חוזה שנמשך מעבר לזמן הסביר.

בתקופה האחרונה נתקלה גרגור בניסיונות פנימיים בתוך ומחוץ לרשות להקשות על עבודתה.

גרגור פרסמה בפברואר 2010 דוח פנימי רחב לשנת 2008, שנחשף ב"גלובס" בראשונה. בדוח מצביעה גרגור על שורה של כשלים חמורים בהתנהלות הרשות, חלק ניכר מהם מהווים בסיס לדוח מבקר המדינה שאמור לצאת אודות רשות השידור במאי השנה.

מפרוטוקולים שהגיעו לידי "גלובס", בכירי הנהלת רשות השידור לא קיבלו את הביקורת ואף דחו אותה על הסף. בהוראת יו"ר רשות השידור דאז, משה גביש, שגרגור הייתה כפופה לו, הוחלט להגיש את התביעה נגד החברה.

לפי הדוח של גרגור, רק בינואר 2008 בוצעו 233 נסיעות (22%) ללא הזמנת עבודה כלל, ו-65% מהנסיעות בוצעו ללא דרישה לרכש. המבקרת קבעה כי הרשות משלמת חצי מיליון שקל בשנה יותר מהנדרש לחברת המוניות.

בתקופה האחרונה עומדת גרגור עצמה בפני ביקורת, מתוך הנהלת הרשות וגם מכיוון האוצר. באחרונה שלח האוצר מכתב לממונה על גרגור, היו"ר הנוכחי, אמיר גילת, בטענה כי היא מדווחת על משכורתה באופן חריג ותהה על השעות הנוספות המופלגות שלה ועל כוננויותיה. עם זאת, גרגור זכתה לגיבוי מלא של ועדת הביקורת של מליאת רשות השידור.

כמו כן, בשבוע שעבר היה אמור לעלות לדיון נושא הביקורת על ההתקשרות עם אולפני תל-אסיב, אולם המנכ"ל, מוטי שקלאר, הוריד זאת מסדר היום.

בין היתר תיארה גרגור בדוח שלה שורה של תשלומים חריגים ליועצים, ובהם למאמן אישי למנכ"ל, הפקות יקרות שקודמו, אי-הקפדה על נוכחות ועל דיווחי עובדים, והזמנות ללא מכרז או בנוהלים פגומים.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנהלת רשות השידור מתייחסת ברצינות לכל דבר ביקורת קונסטרוקטיבית. אף אחד מהנושאים הכלולים בדוח ביקורת הפנים לשנת 2008 אינו כלול בדוח מבקר המדינה העומד להתפרסם בקרוב.

"ההנהלה מברכת על עבודת הביקורת שהביאה לחשיפת התנהלותה של חברת מוניות הפלמ"ח. בשנים האחרונות פעילות חברות המוניות מבוקרת בקפידה, וכל נסיעה נבדקת ומאושרת באופן שוטף ומדוקדק.

"לא הנהלת הרשות קובעת את סדר היום של ועדת הביקורת של המליאה, והמנכ"ל אינו יכול לשנותו. לגבי ההתקשרות עם אולפני תל-אביב - הטיפול בנושא הושלם, והנושא עצמו הגיע לסיומו עם פרסום מכרז חדש לשירותי עריכה לטלוויזיה".