ההסתדרות מתכננת לנקוט עיצומים באלביט מערכות

ההסתדרות טוענת שהחברה מתכננת שורה של מהלכים חד-צדדיים שירעו את תנאי העסקתם של מאות מעובדי חטיבת היבשה והתקשוב שלה

ההסתדרות הודיעה היום (א') על כוונתה לנקוט עיצומים בחברה הביטחונית אלביט מערכות, בטענה שהיא מתכננת שורה של מהלכים חד-צדדיים שירעו את תנאי העסקתם של מאות מעובדי חטיבת היבשה והתקשוב שלה.

לפני כחודש וחצי הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה בעקבות הכוונה לצמצם את מצבת עובדי חטיבת היבשה והתקשוב ולנייד עובדים רבים ממתחם החברה בחולון לאתרים אחרים, בהם גם בקרית שמונה. עם ההכרזה על סכסוך העבודה התקיים בשבועות האחרונים משא ומתן בין יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה, גבי אסרף, לבין מנכ"ל אלביט יבשה, בצלאל מכלס, בניסיון ליישב את המחלוקות. היום דיווחה ההסתדרות כי המו"מ נקלע למבוי סתום.

בהסתדרות טוענים כי בין המהלכים השנויים במחלוקת של אלביט גם ביטול חד-צדדי של הסכם שלפיו עובדים זמניים ששימשו במשך 5 שנים בתפקידים בחברה יזכו לקביעות.

"מנכ"ל אלביט יבשה ותשוב החליט באופן חד-צדדי להפר את ההסכמים הקיבוציים שעליו הוא חתם והוא חזור בו מהבנות שאליהן הגענו בעבר", טען היום אסרף: "יש בכוונתנו לעצור מגמה זו מיידית והשבוע נחליט באילו צעדים ארגוניים נפעל נגד החברה. אני קורא לנשיא אלביט, יוסי אקרמן, להתערב אישית למען פתרון המשבר וזאת כדי שלא נצטרך להפעיל את הצעדים הארגוניים האפשריים".

בתוך כך, ביום שלישי ההסתדרות מתכוונת לכנס את כלל ועדי העובדים באלביט מערכות כדי לעדכן אותם על ההתפתחויות. בהסתדרות אמרו כי לא מן הנמנע כי פעולות מחאה יתקיימו בכלל החברה ולא רק בחטיבת היבשה והתקשוב שלה.

מאלביט מערכות טרם התקבלה תגובה.