שנה לאחר האסון במפרץ מקסיקו: BP תמשיך לקדוח באתר

הממשל האמריקני חתם על הסכם המשך קידוחים עם חברת בריטיש פטרוליום האחראית לאסון ■ במסגרת ההסכם: גישה אמריקנית לקידוחים והקשחת התנאי הבטיחות

שנה אחרי האסון האקולוגי הגדול ביותר בתולדות ארה"ב שכונה על ידי ברק אובמה כ"שואה אקולוגית": הממשל האמריקני חתם על הסכם המשך קידוחים עם חברת בריטיש פטרוליום במפרץ מקסיקו. לפי ההסכם ענקית הקידוחים הבריטית תחזור לקדוח במים העמוקים שבמפרץ ביולי. כך פורסם בסאן דיי טיימס.

עוד במסגרת ההסכם, לממשל האמריקני תתאפשר גישה 24 שעות ביממה לאתר הקידוח כמו כן הוקשחו תקנות הבטיחות במטרה למנוע אסון נוסף. בריטיש פטרוליום תוכל להמשיך ולהגדיל את הייצור בקידוחים הקיימים אך לא לקדוח על מנת לחפש מקורות נפט נוספים.

לאחרונה, אמר נשיא ויו"ר בריטיש פטרוליום ארה"ב למאר מקקיי לוול סטריט ג'ורנל כי "הקידוח מפרץ מקסיקו יישאר חלק חשוב מהחברה. אנחנו בונים מחדש באזור מפרץ מקסיקו תוך שמירה על הנהלים החדשים".

לפי הערכותיו של מקקיי, האסון שקרה במפרץ מקסיקו יעלה לבריטיש פרטרוליום 40 מיליארד דולר. בכדי לעמוד בתשלום, החברה החלה למכור נכסים במטרה לגייס 30 מיליארד דולר. עד כה, השלימה החברה מכירות בסך 22 מיליארד דולר.

נזכיר כי דליפת הנפט היא כתוצאה מפיצוץ בדוברת הקידוח של החברה ב-20 באפריל 2010. הפיצוץ גורם לאסון אקולוגי וכלכלי לאורך חופי המפרץ של ארה"ב, בייחוד בלואיזיאנה. לפני האסון מחיר המניה היה 60.48 דולר, ב-28 ביוני רשמה את השפל השנתי שלה עם מחיר על 27.05 דולר, מדובר בירידה של כ-55%. ביום המסחר האחרון נסחרה המנייה בשווי של 45.11 דולר.