מניית היום: מזנקת בכ-20% בעקבות רכישתה ע"י חיים כצמן

גזית גלוב השיבה בחיוב להצעת ה-BMBY ורכשה את חלקה של קבוצת אורי דורי (50%) בחברת אכד הפרטית בתמורה ל-82 מיליון שקל

מניות קבוצת אורי דורי ודורי בניה מזנקות היום בבורסה של ת"א בניגוד למגמה המאפיינת את מגזר הנדל"ן היום. זאת, לאחר שאתמול (א') הודיעה חברת גזית גלוב , שבשליטת חיים כצמן, לקבוצת אורי דורי, הנשלטת ע"י אורי דורי ודוד כץ, כי בחרה לרכוש את חלקה של קבוצת אורי דורי בחברת אכד הפרטית המשמשת כחברה האם של קבוצת אורי דורי, (50%) וזאת בתמורה ל-82 מיליון שקל. נציין כי גזית גלוב המחזיקה מחצית ממניות אכד, רכשה אותן בזמנו תמורת כ-45 מיליון דולר.

הסכום הנ"ל אשר ננקב במסגרת הפעלת מנגנון ה-BMBY, משקף לאכד שווי חברה כולל של כ-164 מיליון שקל. נציין כי אכד היא בעלת השליטה בקבוצת אורי דורי ומחזיקה במישרין ובעקיפין בכ-74% מהון המניות בחברה.

נראה כי השוק מקדם בברכה את כניסתו של כצמן וקבוצת גזית גלוב שבשליטתו להשקעה בחברה המחזיקה בקבוצת דורי, מאחר וכניסה שכזו של חברה השווה מיליארדים, יכולה להביא עימה הכנסת תחומי פעילות חדשים.

בפועל שווה העסקה בה רוכשת גזית גלוב את חלקה של א.דורי באכד עומד על כ-164 מיליון שקל, מה שמסביר את העלייה במניות קבוצת דורי ודורי בנייה. בהודעת החברה הודגש גם כי למיטב ידיעת קבוצת אורי דורי, לאכד ישנם נכסים והתחייבויות נוספים, מעבר להחזקותיה בחברה וכי המחיר הנקוב מתייחס למניות אכד ולא למניות החברה.

על הרצון לפירוק השותפות בין כצמן לדורי דווח ב"גלובס" לראשונה בתחילת מאי 2010. כשהתחילו השיחות להפרדת הכוחות בין הצדדים עמד שוויה של קבוצת א.דורי בבורסה על כ-66 מיליון שקל, וגזית גלוב היתה מופסדת על הנייר כ-20 מיליון דולר.