כחלון מעניק עוד הקלות למפעילים הווירטואליים

מתבטלת החובה של המפעילים הסלולריים הווירטואליים החדשים להקים מתג טלפוניה עצמאי משל עצמם ■ יוכלו לרכוש את כל השירותים מהחברה הסלולרית המארחת

מתבטלת החובה של המפעילים הסלולריים הווירטואליים החדשים להקים מתג טלפוניה עצמאי משל עצמם. על פי תנאי הרישיון של המפעילים הווירטואליים, כל מפעיל וירטואלי שמקבל רישיון, חייב להקים מתג עצמאי משלו. המתג הוא אותה מרכזיה שמחברת בין המנוי לבין נמען השיחה.

ל"גלובס" נודע שהמשרד החליט לאחרונה לבטל את החובה הזו לחברת דור אלון סלולר, שקיבלה רישיון סלולרי ומתעתדת לפעול על גבי רשת פרטנר. כך היא ואחרים יוכלו לרכוש את כל השירותים מהחברה הסלולרית המארחת ולא יידרשו להשקעות מעבר לשיווק.

הדרישה להקמת מתג עצמאי מצד המשרד נועדה להוות סוג של דמי רצינות מהמפעילים הווירטואליים, הגם שהם וירטואליים ואין להם רשת תקשורת עצמאית. ההשקעה במתג אמורה לפיכך להוות סממן כלשהו וביטוי לאחריות של המפעיל הווירטואלי כלפי הלקוחות שהוא יגייס. אלא שבמחשבה שנייה, במשרד התקשורת היה מי שחשב שאין לכך כל חשיבות, ובימים אלה, כאשר המפעילים הווירטואליים (רמי לוי ודור אלון), רוכשים את כל השירותים מהמפעיל המארח, העובדה שיש להם מתג או לא, אינה מורידה ואינה מוסיפה במאומה לסיכויי הצלחתו של המיזם.

במשרד התקבלה החלטה לאפשר לדור אלון לא להקים מתג עצמאי לבקשתה, ועל פי הערכות, כעת יצטרך המשרד להודיע לכל המפעילים על ביטול המחויבות, כך שייתכן שחלק מהם כבר השקיעו את הכסף במסגרת ההיערכות המוקדמת לאספקת השירות.

החברה שהקימה מתג ומתכוונת להשתמש בו למרות שחתמה על הסכם אירוח עם פלאפון היא חברת FREE טלקום שבבעלות שלמה שמלצר. FREE פועלת במודל שונה במקצת מהמודל של רמי לוי ודור אלון, והיא מדברת על השקעה בהנדסה ובטכנולוגיות שימוש ברשת הרדיו של המפעיל המארח כדי לכסות את כל הארץ, אבל ליבת הרשת היא שלה.