תעודות הסל סיימו את מארס עם גיוסים של כמיליארד שקל

את הגיוסים הובילו קסם עם 569 מ' ש' ותכלית עם 509 מ' ש' ■ השחקנים הקטנים רשמו פדיונות מנכ"ל תכלית: "המגמה בענף היא תמונת ראי של השוק"

בעוד שענף קרנות הנאמנות סגר את חודש מארס בפדיונות גדולים, ענף תעודות הסל דווקא הצליח לגייס כספים. התעודות, שכבר מנהלות 59.6 מיליארד שקל, גייסו בחודש מארס קרוב למיליארד שקל. כך עולה מנתוני איגוד תעודות הסל שבלשכת המסחר. ביחס לחודשים קודמים מדובר בהיקף גיוס נאה, והוא ממשיך את המגמה החיובית שעמה פתח הענף את שנת 2011, שבה גייסו תעודות הסל בסך-הכול קרוב ל-2.5 מיליארד שקל.

בניגוד למגמת הפדיונות בקרנות המנייתיות, תעודות הסל המנייתיות דווקא גייסו. אלה העוקבות אחרי מדדים מקומיים גייסו 843 מיליון שקל ואלה העוקבות אחרי מדדי חו"ל גייסו 643 מיליון שקל. גם התעודות הממונפות גייסו במארס 154 מיליון שקל. מנגד, תעודות הסל האג"חיות רשמו פדיונות של 361 מיליון שקל.

בחודשים האחרונים, ושוב במארס, בלטו קסם ותכלית - השחקניות הגדולות בענף עם גיוסים גבוהים, כאשר קסם הובילה את הגיוסים. למעשה, למעט שתיהן ומבט, שאר השחקניות רשמו פדיונות. גורמים בענף מסבירים, כי ייתכן שהחוזקה של שתי השחקניות הגדולות נעוצה בכך ש"הסביבה הרגולטורית הולכת ומכבידה, והמשקיעים מחפשים חברות שנתפסות כבטוחות ויציבות ביותר".

קסם, שבניהול בועז נגר ואבנר חדד, הובילה את הגיוסים עם 569 מיליון שקל שגויסו לתעודותיה, ותכלית שבניהול דוד אלאלוף ואיל סגל ובשליטת דש-איפקס, גייסה 509 מיליון שקל.

"המגמה של המעבר לאפיק המנייתי על חשבון רכיב האג"ח היא תמונת ראי של השוק", אמר היום סגל, והוסיף: "אני מעריך כי כ-20% מההשקעה באפיק המנייתי בשוק תהיה דרך השקעה במניות בחו"ל, ותעודות הסל יתאימו עצמן לשיעורים אלה".

מבט של כלל פיננסים בניהול ליאור כגן גייסה במארס 134 מיליון שקל וחברת תעודות הסל השנייה של דש-איפקס - אינדקס, שבניהול אורי בן דב, רשמה פדיונות של 116 מיליון שקל.

ענף תעודות
 ענף תעודות