מישראמקו ועד אלביט: אילו מניות רוכשים בעלי עניין?

פעילות בעלי עניין במניות משפיעה לעתים על מחיריהן ומהווה כלי נוסף לבחינת התנהגות מניות

חבס

קבוצת חבס מתמחה בפרויקטים של נדל"ן יוקרתי למגורים, נדל"ן עסקי ונדל"ן מסחרי. הפרויקטים המוכרים שלה הינם מגדלי YOO בתל אביב, ופרויקט היוקרה ברחוב רוטשילד.

החזקות החברה כוללות החזקה דרך חברה-בת של כ-20.83% ב-NSI. האחרונה היא חברה ציבורית במערב אירופה, אשר עוסקת בהשקעות בתחום הנדל"ן המניב. בנוסף, בידי החברה זכויות שבאמצעותן היא מחזיקה במרכזי קניות בגרמניה.

בחודש שעבר אפשר היה להבחין כי יו"ר הדירקטוריון, הרצל חבס, והדירקטור יוסף חבס רכשו כ-12,920 מניות במחיר משוקלל של 8.22 שקל. שווי שתי העסקאות - מעל 100,000 שקל. הרצל חבס מחזיק כ-22.67% מהון המניות, ויוסף חבס כ-5.47%.

מחיר המניה הגיע בתחילת מארס לרמת מחירים נמוכה מהרגיל, שהושפעה ככל הנראה מהמצב הגיאו-פוליטי באזורנו והאסון שפקד את יפן. בעלי עניין מגדילים לרוב החזקה במצבים שבהם, לדעתם, הנייר נסחר במחיר נמוך משוויו האמיתי, אשר משקף כשל שוק. בנוסף, רכישות בעלי עניין מתבצעות בהסתכלות לטווח בינוני-ארוך.

ניתן להעריך שקניית מניות החברה נראתה כהזדמנות באותה העת. נציין את ההודעה על חלוקת דיבידנד מזומן בסך של כ-25 מיליון שקל - 62 אגורות למניה. ייתכן שנתון זה הוסיף לאטרקטיביות המניה. נציין גם, כי בפרויקט "שדרות רוטשילד 1" מכירת כל הדירות הושלמה, וסך המכירות שם הסתכם ל-788 מיליון שקל כולל מע"מ.

ישנו קשר בין תנועות של בעלי עניין לבין מחיר המניה. תנועות אלו מהוות כלי נוסף לבחינת מניות. לפי מחקר של פרופ' סייהון מאוניברסיטת מישיגן, שעקב במשך 25 שנה אחר תנועות בעלי עניין וניתח אותן, נמצא כי קנייה של יו"ר דירקטוריון או מנכ"ל חברה השיגה תשואה עודפת למניה, על פני תנועות של בעלי עניין שאינם בדרג הניהולי הבכיר.

אלוט תקשורת

החברה עוסקת באספקת פתרונות לספקי תקשורת בפס רחב. מניית החברה החלה להיסחר בבורסת ת"א ב-21 בדצמבר 2010 במסגרת הרישום המהיר. שווי השוק שלה - מעל מיליארד שקל. המניה נסחרת במקביל בנאסד"ק.

צמיחתה בשנה האחרונה נובעת מהרחבת הפעילות בקרב ספקי שירותים סלולריים, שנדרשים להגדיל את רוחב הפס שהם מספקים. הכנסות החברה משוק הסלולר מהוות חלק לא מבוטל מכלל הכנסותיה.

זהר זיסאפל, ממקימי חברת רד בינת, שהיא חברת האינטגרציה המובילה בישראל ושחקן בולט בזירה הבינלאומית, מחזיק ב-12.16% מהון המניות, והוא בעל העניין השני בגודלו. בתאריך 17 במארס 2011 פורסמה ידיעה בדבר רכישת 550,059 מניות של אלוט תקשורת. בתאריך 30 במארס יצאה החברה בהודעה, כי חמש חברות סלולר הצטרפו למעגל לקוחותיה מתחילת 2011.

באחרונה פרסמה הרשות לני"ע הודעה בנושא מדדי בורסה חדשים. מניית אלוט תקשורת תיכנס למדד הטכנולוגיה החדש במשקל מוערך של 3.43%. כיום נסחרת המניה במדדים בלו-טק 50 (לשעבר תל-טק 15), יתר 50, והמדדים הכלליים.

בשבועיים שחלפו מאז ההודעה על רכישת המניות, עלתה המניה בכ-21% - משער של 44 שקל ל-53.56 שקל ב-31 במארס.

נציין רכישות נוספות של בעלי עניין בבזק , גב ים , ישראמקו , איירפורט סיטי, ריטליקס , פריגו ואלביט מערכות , שהחזקות בעלי העניין בה חצו את רף ה-50%.