ITGI תחל במחקר קליני בתחום המוח לקראת קבלת אישור

המחקר יתחיל במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ובכוונת החברה להרחיבו לשלושה אתרים נוספים באירופה ודרום אמריקה

חברת הביומד איטיג'יאי הודיעה היום (ג') כי בהמשך להצלחות ניסויי ההיתכנות הראשוניים, היא מתחילה לממש את השלב הבא לביצוע מחקר לקבלת אישור רגולטורי בשימוש הסטנטים שלה בהתויות מוחיות.

המחקר עוסק במקרים של סגירת מפרצת, טיפול בפיסטולה עורקית-ורידית (חיבור לא תקין בין העורק לוריד) וטיפול בדיסקציה (היפרדות דופן העורק) בעורקי התרדמה והחוליות (קרוטיס, ורטברליס) המובילים דם אל המוח. טיפול נכון בבעיות רפואיות אלה עשוי להציל חיים ו/או למנוע בעיות תפקוד הנגרמות, בין השאר, מחסימת הזרימה של הדם או דימום בעורק.

המחקר יתחיל במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ובכוונת החברה להרחיבו ל-3 אתרים נוספים באירופה ודרום אמריקה. החוקרים שנבחרו להוביל את המחקר הינם מהבולטים בעולם. ועדת הלסינקי ברמב"ם החליטה לאמץ ולאשר את פרוטוקול המחקר הקליני הראשון לבדיקת השימוש בסטנט מכוסה ברקמה מן החי במוח. אישור זה ישמש את ההגשות הבאות. החוקר הראשי בארץ הינו ד"ר יעקב אמסלם, מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה פולשנית במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

ישראל שרייבר, מנכ"ל חברת ITGI, ציין "זוהי אבן-דרך משמעותית לחברה המהווה את התחלת מימוש הפוטנציאל הגלום בסטנט הייחודי שפיתחה החברה, בתחום הנוירולוגי. אנו מאמינים כי בעתיד יהפוך תחום זה לאחד ממנועי הצמיחה של החברה, שכן לחברה יתרונות ברורים ומהותיים על פני הטיפולים הקיימים היום בתחום".