קב' RGE של אביב גלעדי ואודי רקנאטי תתמודד במכרז לערוץ החדשות הייעודי

הקבוצה, שכוללת גם את לן בלבטניק, בחרה במנכ"ל ערוץ הספורט, אבי בר, להובילה במכרז *התמודדותה מתאפשרת בשל ההחלטה לתת למחזיק במניות בטלוויזיה מסחרית להחזיק עד 20% מהערוצים בפלטפורמות הרב-ערוציות * טרם הוברר אם במכרז יוכלו להתמודד חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10

קבוצת RGE של אביב גלעדי, משפחת אודי רקנאטי ולן בלבטניק תתמודד במכרז על ערוץ החדשות הייעודי. ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון החברה החליט באופן אסטרטגי על התמודדות במכרז הצפוי ובחר במנכ"ל ערוץ הספורט, אבי בר, להוביל את הקבוצה במכרז. בתוך כך מונה בר לחבר דירקטוריון של קבוצתRGE . לפי ההערכה, בחודש הקרוב אמורה מועצת הכבלים והלוויין לצאת למכרז על הערוץ, עם סיומו של הליך המכרז על הערוץ הערבי הייעודי.

בחודשים האחרונים קיבלה קבוצת RGE החלטה להשקיע משאבים בהתמודדות על הקמת ערוץ חדשות ייעודי. יש לציין כי ההחלטה של מועצת הכבלים והלוויין, בראשותו של ניצן חן, לאפשר למחזיק במניות בטלוויזיה המסחרית להחזיק עד 20% מהערוצים בכל אחת מהפלטפורמות הרב-ערוציות, סוללת את הדרך להתמודדותה של הקבוצה במכרז. זאת לאור העובדה שאביב גלעדי הוא מבעלי המניות של רשת.

לפי ההערכות, מספר קבוצות מתכוונות לקחת חלק במכרז, ובהן חברת קודה תקשורת של רם לנדס המפעילה היום את החדשות המקומיות. במסגרת ההערכות, עלו גם שמות של חברות אחרות, כמו אולפני הרצליה ו-JCS. לא ברור עדיין אם מועצת הכבלים והלוויין תתיר לחברות החדשות הקיימות - 2 ו-10, לקחת חלק במכרז.

חברת RGE מחזיקה בין היתר בחברת ערוץ הספורט ובחברת נגה תקשורת. בר משמש כמנכ"ל ערוץ הספורט ב-6 השנים האחרונות וחתום על הקמתם ופיתוחם של ערוצי הטלוויזיה ופעילות הניו-מדיה מבית ערוץ הספורט. בשנים בהן מנהל בר את הערוץ, הוא הספיק להפוך את ערוץ 5 לקבוצת תקשורת ספורט מובילה, הכוללת את הקמת ערוץ ה-HD הראשון בישראל ובקרוב גם את ערוץ התלת-מימד הראשון בישראל, שיעלה בחודש אפריל.

יו"ר דירקטוריון RGE והבעלים, אביב גלעדי, אמר כי "הליכה למכרז ערוץ החדשות הינה צעד מתבקש עבור הקבוצה ואנו שמים אותו בראש סדר החשיבות, בייחוד על רקע היותנו הגוף נטול הפניות, היחידי ככל הנראה, הצפוי להתמודד על הקמת הערוץ. אבי בר הוא האיש הנכון להוביל את המכרז, ואני משוכנע כי ככל שנזכה במכרז, נדע להפוך את הערוץ לערוץ החדשות הטוב ביותר, בדיוק כפי שעשינו עם כל ערוצי הקבוצה".