ההסתדרות: המו"מ עם אלביט התפוצץ; ייתכנו שיבושים

נמשך המתח בין הנהלת אלביט יבשה ותקשוב לבין ההסתדרות בעקבות כוונת החברה "לבצע מהלכים חד צדדים שירעו את תנאי העובדים"- כפי שטוענת ההסתדרות

נמשך המתח בין הנהלת אלביט יבשה ותקשוב לבין ההסתדרות בעקבות כוונת החברה "לבצע מהלכים חד צדדים שירעו את תנאי העובדים"- כפי שטוענת ההסתדרות. היום (ג') דיווחה ההסתדרות כי המו"מ בין נציגיה לבין הנהלת החברה התפוצץ וזאת "לאחר שהנהלת החברה חזרה בה מהסכמות שהושגו עמה ביממה האחרונה ובמסגרתן היא הבטיחה לשמור על הכח הארגוני של עובדי החברה ולבטל את כוונתה לבצע צעדים חד צדדיים כלפי עובדיה".

בתחילת השבוע הודיעה ההסתדרות כי בתוך ימים אחדים את הפעילות בכלל החטיבות של אלביט מערכות וזאת, בשל כוונת החברה לנייד עובדים מהמתחם שלה בחולון לאתרי פעילות אחרים ברחבי הארץ וכך, גם לצמצם את מצבת כח האדם. בשל מבוי סתום שאליו נקלעו המגעים בשבוע האחרון, ההסתדרות תכננה לימים הקרובים שורה של דיונים ואספות עם עובדי החברה לקראת גיבוש מהלכי המחאה הכוללים עיצומים ואיתם גם שיבושי עבודה בחברה הביטחונית.

ביומיים האחרונים התחדשה ההידברות בין יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה, גבי אסרף להנהלת חטיבת היבשה והתקשוב של החברה אך היום כאמור, אלה הסתיימו בלי תוצאה. על רקע הקיפאון, ההסתדרות הודיעה כי החל מהשבוע הבא יתקיימו אספות הסברה בקרב עובדי החברה ובהן תישקל האפשרות לשבש את העבודה ב- 9 מפעלים שלה.

באלביט מערכות סירבו להגיב.