הרפובליקנים מציעים תקציב: לקצץ הוצאות ב-6.2 טריליון ד'

הצעת התקציב 2012 של המפלגה הרפובליקנית שהוצגה היום ע"י יו"ר ועדת התקציב בקונגרס ממליצה גם להפחית את מס החברות ל-25% ולבצע שינויים דרמטיים בתוכנית המדיקר

המפלגה הרפובליקנית פתחה בקרב חדש במסגרת מלחמת התקציב 2012 בוושינגטון, כאשר הציגה הצעה לקצץ את ההוצאות ב-6.2 טריליון דולר בעשור הקרוב ולהפחית את מס החברות ל-25%. כמו כן מציעה המפלגה אשר נציגיה מהווים את הרוב בבית הנבחרים האמריקני לבצע שינויים דרמטיים בתוכנית המדיקר.

טיוטת הצעת הרפובליקנים לתקציב 2012 פורסמה ע"י יו"ר ועדת התקציב בקונגרס, פול ראיין, והיא כוללת גם התקפלות מחוק הבריאות של הנשיא אובמה, בחינה מחודשת של תוכניות הרווחה והצעה לאפשר לחברות נפט וגז לבצע קידוחים ביתר חופשיות.

"הצעת התקציב הזו תעזור לייצר מקומות עבודה כבר היום, תפסיק את הוצאות הכספים שאין לממשלה ותפחית את נטל החובות המאיים לרסק אותנו" צוטט בהצעת התקציב מהספר "הדרך לשיגשוג".

הצעת התקציב של המפלגה הרפובליקנית נוחתת על השולחן בעיצומה של מחלוקת סוערת ביחס לקיצוץ ההוצאות הממשלתיות על רקע הגירעון התופח, ויום לאחר שהנשיא אובמה הכריז על כוונתו להיבחר שוב בשנת 2012.

ההצעה צפויה אמנם לעבור בקונגרס הנשלט ע"י הרפובליקנים, אך אינה צפויה לזכות לתמיכה בסנאט הנשלט ע"י רוב דמוקרטי. הנציג הבכיר של המפלגה הדמוקרטית בועדת התקציב של הקונגרס, כריס ואן הולן אמר "כעת זה ברור שהתקציב הרפובליקני אינו אמיץ, אלא מייצג את אותה אידאולוגיה ישנה שמטרתה להרחיב את הפטורים ממס למיליונרים ולחברות הנפט הגדולות, תוך קיצוץ בחינוך ילדינו ובביטחון הבריאותי של אזרחי אמריקה הותיקים".

הצעת התקציב הרפובליקנית שהוצגה היום מגיעה בזמן שהבית הלבן והמפלגה הדמוקרטית מנסים לגבש הסכם אחר עם הרפובליקנים הקשור למימון הממשל עד סוף שנת הכספים של 2011 שתסתיים ב-30 בספטמבר. ללא הסכם שכזה יקלע הממשל למצב של Shut Down חלקי כבר ביום שבת הקרוב.

נזכיר כי בפברואר, כאשר הציג הנשיא אובמה את נצעת התקציב שלו ל-2012 לקונגרס בהיקף של 3.7 טריליון דולר, מיהרו הרפובליקנים לתקוף את תוכנית הנשיא במיוחד בהתייחס להוצאות המתוכננות לתחומים כגון אנרגיות מתחדשות ותשתיות. אובמה הגן על הצעת התקציב, אף שהיא מובילה לשיא בגירעון התקציבי ב-2011 שצפוי להאמיר ל-1.6 טריליון דולר.