הטיפ היומי: מניית אופנת בית שתניב 17% בשנה?

חברת Bed Bath & Beyond האמריקנית (סימול: BBBY) מפעילה רשת חנויות קמעונאיות בתחום אופנת הבית ■ ב-JP מורגן עדכנו את ההמלצה עליה ל"נייטרלי"

חברת Bed Bath & Beyond האמריקנית (סימול: BBBY) מפעילה רשת חנויות קמעונאיות בתחום אופנת הבית. לחברה מעל 1,000 חנויות ברחבי ארה"ב ובקנדה, ומגוון מוצריה כולל בין היתר מצעי מיטה, שמיכות ומגבות (המהווים כ-18% ממכירותיה), וילונות, וכן מוצרי יופי וספא. בנוסף, החברה מוכרת מוצרים המיועדים לתינוקות ופעוטות.

BBBY תדווח מחר (ד') על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2010. אנו צופים רווח נקי למניה של 98 סנט, לעומת קונצנזוס של 97 סנט למניה והנחיית חברה של 91-95 סנט למניה. השאלה היא, מה צפוי לחברה בהמשך השנה. כאן, לצד המשך צמיחה במכירות, ישנו חשש משחיקה ברווחיות השולית, בשל עליית חומרי הגלם ובעיקר הכותנה.

מאז 2008 הרווחיות השולית עלתה ביותר מ-120 נקודות בסיס, אך על אף שיש ל-BBBY כוח מול ספקים, יכולת שיווקית מרשימה, ויתרון תמחור מול מתחרים - העלייה של מעל 150% במחירי הכותנה מאז שנה שעברה הינה בעייתית, ותשפיע ללא ספק על שולי הרווח. הירידה של 60 נקודות בסיס (0.6%) ברווחיות השולית ברבעון הרביעי (ל-42% מהמכירות), שאנו צופים, יחד עם העלייה באינפלציה, והחשש להמשך מגמה זו - אלו יאפילו לדעתנו על דיווח של רווח נקי למניה גבוה מהחזוי.

בגין החשש האמור אנו ממליצים על מניית BBBY "נייטרלי" עם מחיר יעד של 56 דולר, המשקף מכפיל רווח 14 ל-2012 וגבוה בכ-17% ממחיר המניה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של JP מורגן