עושים צחוק? יפן: הפיצוי לנפגעי פוקושימה - 12 דולר לאדם

ראש אחת הקהילות סמוך לפוקושימה מוכת האסון: "תושבינו סובלים, הכל נהרס. איפה ההתנצלות הרשמית? הרי הפיצוי הכספי שהחברה מציעה לא שווה הרבה"

טוקיו אלקטריק פאוור, החברה שהפעילה את הכורים הגרעיניים שפוקושימה אשר נפגעו קשות ברעידת האדמה וגלי הצונאמי ששטפו את המדינה, ובעקבות כך החלה הדליפה הגרעינית הידועה לשמצה, מציעה פיצוי של 12 דולר בלבד לכל אדם בעיר פוקושימה.

לפי דיווח ברשת CNN, החברה מכירה בכך שהדליפה הגרעינית פגעה ב-10 קהילות לפחות. למרות זאת, הפיצוי שמציעה החברה ל-20 אלף תושבי העיר הינו נמוך למדי - ועירייה אחת דחתה אותו על הסף. 9 עיירות אחרות קיבלו את הפיצוי.

טמוסטו באבא, ראש אחת הקהילות, אמר ל-CNN כי "תושבינו סובלים, הכל נהרס. איפה ההתנצלות הרשמית? הרי הפיצוי הכספי שהחברה מציעה לא שווה הרבה".

השלכות האסון הגרעיני ביפן עדיין לא ברורות לחלוטין. החברה מסרה כי סכום הפיצוי שהציעה הינו בגדר "הצעה ראשונית" אך לא פירטה מהו הסכום. עם זאת, אחד מראשי הקהילות חשף את הסכום העלוב - 12 דולר לאדם.

כזכור, בעקבות האסון הגרעיני הורתה ממשלת יפן לכל 78 אלף התושבים שהתגוררו ברדיוס של 20 ק"מ מהכורים הדולפים, בשל הקרינה הרדיואקטיבית החריגה והמסוכנת.