עובדת בעיריית רהמ"ש תבעה את אחות ראש העיר - ופוטרה

בית הדין לעבודה הוציא צו זמני המחייב את עיריית רמת-השרון להחזיר לעבודה את הממונה על נכסי העירייה, עו"ד איילת ג'ינו-שושני, עד למתן פסק דין סופי בתביעה שהגישה נגד העירייה

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הוציא אתמול (ג') צו זמני המחייב את עיריית רמת-השרון להחזיר לעבודה את הממונה על נכסי העירייה, עו"ד איילת ג'ינו-שושני, עד למתן פסק דין סופי בתביעה שהגישה נגד העירייה.

בתביעתה טוענת ג'ינו-שושני כי היא פוטרה מעבודתה רק כתוצאה מתביעה בסך 140 אלף שקל שיזמה, מתוקף תפקידה, נגד אחותו של ראש עיריית-רמת השרון, יצחק רוכברגר, בגין שימוש בלתי חוקי בנכס עירוני.

לדברי שופטת בית הדין לעבודה, אריאלה גילצר-כץ, העירייה לא הציגה נימוקים של ממש לפיטוריה של ג'ינו-שושני, ולאור ההיבט הציבורי של תפקידה, כמי שמשמשת כנאמן לנכסי הציבור, יש מקום להשיבה לעבודה, חרף העובדה שבקשתה הוגשה חודש וחצי לאחר שפוטרה.

"התרשמנו כי הליך הפיטורים של ג'ינו-שושני נעשה 'מצוות אנשים מלומדה' מהיבטיה המשפטיים אך ללא בסיס עובדתי המצדיק, לכאורה, את הפיטורים", כתבה השופטת בהחלטתה והוסיפה: "איזה מסר ישודר לציבור לו אותה עובדת ציבור, האמונה להגן על נכסי הציבור, תפוטר ללא נימוק של ממש? פיטורים אלה, יש להדגיש, מוכתמים לכאורה בקשר לתביעה שהגישה העובדת אשר פוטרה כנגד אחותו של מי שמכהן בראשות העירייה".

עוד נקבע כי תפקידה של ג'ינו-שושני העמיד אותה בניגוד עניינים מול בעלי תפקידים שונים בעירייה, וכי האינטרס הציבורי מחייב שתוחזר לעבודה, עד להחלטה הסופית בתביעתה נגד העירייה.