הטיפ היומי: מניית קפה שתעורר אתכם עם 24% אפסייד

המלצה עם ארומה: במחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצים על מניית ענקית ממכר הקפה סטארבקס ■ "הצמיחה בארה"ב תזניק את תוצאות החברה"

סטארבקס האמריקנית עוסקת ברכישה וקלייה של פולי קפה ומפעילה רשת של מעל 17 אלף בתי קפה ביותר מ-50 מדינות. לצד מגוון סוגי הקפה, מציעה החברה בסניפיה משקאות שונים ומוצרי מזון. בנוסף, היא מוכרת מכונות קפה, ספלים, מזון ארוז, ספרים ודיסקים.

סטארבקס היא חברת מוטת צמיחה, ותעבורת הקונים בבתי הקפה שלה בארה"ב קשורה קשר הדוק לשיעור התעסוקה במשק. הנתונים החיוביים האחרונים של מספר המועסקים (ללא המגזר החקלאי) במשק האמריקני לחודש מארס (עלייה של מעל 216 אלף), מחזקים את הדעה השורית שלנו על מניית החברה, בהצביעם על המשך הצמיחה בהכנסות הרשת בארה"ב.

זהו עניין מכריע - אנו צופים שמרבית הצמיחה ב-EBIT (רווחים לפני מסים והוצאות מימון) של החברה ב-2011-2012 תבוא מבתי הקפה בארה"ב.

כמו כן, ישנו מקום להמשך התרחבות במספר חנויות הרשת בארה"ב בשנים הקרובות: רק כ-50% מבתי הקפה במדינה מהווים חלק מרשת, ובנוסף כ-10% מבתי הקפה העצמאיים בארה"ב נסגרו בשנתיים האחרונות, והמגמה צפויה להימשך.

מניית סטארבקס אטרקטיבית לדעתנו במחיר יעד של 45 דולר, המשקף מכפיל רווח חזוי שלנו ל-2012 של 18-19. הסיכון להמשך הצמיחה ברווחים טמון בהמשך העלייה במחירי פולי הקפה, שהתייקרו ב-25% מאז דצמבר.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, גולדמן זאקס