"אייצא גז מצרי 'בחינם' לישראל אם יוסר המצור על עזה"

מוחמד מוהידין: "הגז הטבעי מהווה מוצר אסטרטגי עבור מצרים, ואי אפשר למכור מוצר אסטרטגי בלי לקבל תמורה אסטרטגית" ■ EMG מספקת כ-40% מתצרוכת הגז של ישראל

אחד המועמדים לנשיאות במצרים, מוחמד מוהידין, אמר כי אם יזכה בבחירות, הוא מתכוון לשמור על כל ההתחייבויות הבינלאומיות של מצרים, ובפרט הסכם השלום עם ישראל. אמנם, הוא ציין כי במידה שישראל תפר כל סעיף בהסכם, אז הוא מתחייב להגיב מדינית ופוליטית "במידה הולמת להפר הישראלי".

מוהדין הסביר כי במקרה של תנועה כלשהי של כוחות צה"ל ברצועת עזה, הוא יורה מיד לפרוס מחדש את הצבא המצרי בסיני, תוך שמירה על היחסים הפוליטיים עם ישראל.

בנושא מחירי הגז המיוצא לישראל, אמר כי "הגז הטבעי מהווה מוצר אסטרטגי עבור מצרים, ואי אפשר למכור מוצר אסטרטגי בלי לקבל תמורה אסטרטגית". לדבריו, הוא מוכן להציע את הגז המצרי לישראל "בחינם" תמורת הסרת ההתנחלויות, הקמת מעבר בטוח בין הגדה המערבית ורצועת עזה והסרת המצור על עזה.

המועמד המצרי ציין כי מהלכים אלה יאפשרו הקמתה של מדינה פלסטינית אמיתית, ורק במקרה הזה הוא מוכן לייצא גז לישראל, גם אם במחיר מוזל מאוד, אחרת הגז יישאר במצרים.

כידוע, EMG מספקת כ-40% מתצרוכת הגז של ישראל. מומחים במצרים דורשים בתקופה האחרונה להעלות את מחיר הגז לישראל. לדברי אותם מומחים, הגז עולה הרבה למדינה והוא בזבוז מבחינת העם המצרי. לפי הדיווחים, מצרים הפסידה 9 מיליון דולר ביום בשל הייצוא המצרי של גז במחיר נמוך.