IBM בעננים: משיקה פיתרון ענן מחשוב חדש

החברה צופה להעמיד עד 2015 הכנסות שנתיות של 7 מיליארד ד' משירותי ענן מחשוב ■ תשיק את שירות Smart Cloud, אשר יספק לה יתרונות על פני מתחריה בתחום ענן המחשוב

ענקית הטכנולוגיה IBM (ר"ת של International Business Machines) מתכננת לקצץ בהשקעה וכתוצאה מכך בתשואותיה הנובעות מייצור פתרונות ענן מחשוב, בלא פחות מ-5% עד שנת 2015. זאת, כיוון שהחברה מתכננת לייצר פיתרון מקביל חדש בתחום זה, אשר עתיד להקל על בעלי עסקים לנהל ולנתח נתונים עסקיים בזמן אמת.

IBM עתידה להשיק שירות חדש המכונה "Smart Cloud" - "השירות מיועד לסייע לחברות גדולות לחסוך הוצאות על ציוד ותוכנות באמצעות הענקת גישה לשרתי המידע של IBM עצמה, דרך האינטרנט", נמסר מהחברה. כעת צפוי כי חברות רבות כמו לוקהיד מרטין, Macy's וקייזר - המקבלות כיום שירותי ענן מחשוב מ-IBM באופן קבוע- יהוו מטרה נוחה להשקת השירות החדש של החברה.

נזכיר כי שירותי ענן מחשוב מאפשרות לחברת עסקיות גדולות לנתח מידע, לנהל הזמנות ומשלוחים ולבקר אחר מכירות ביתר קלות. IBM שואפת להעמיד עד שנת 2015 תשואות שנתיות של 7 מיליארד דולר ממכירות שירותי ענן מחשוב ודומיהם. "מדובר בהימור בטוח", אומר בריאן מרשל, אנליסט ב-Gleacher & Co. "הצלחת השירות תקפיץ את מכירות החברה".

מחברת IBM נמסר עוד כי "אנו חוזים כי ענן מחשוב יהווה בעתיד כלי מרכזי למשימות הדורשות עבודה מול מסדי נתונים בזמן אמת, כמו ניתוח מידע, ניהול מכירות וכן ניהול ספקים". בנוסף לשירותים המדוברים, מתכננת IBM למכור חומרה מתאימה לחברות המעוניין לספק שירותי ענן מחשוב, כדי שיוכלו לתת שירותים אלה באופן עצמאי.

לחברת IBM היסטוריה מוצלחת בהזנקת טכנולוגיות חדשות בניגוד לתחזיות הספקולנטים: ב-1980 ייצרה לראשונה מחשבים אישיים לחברות גדולות, ולאחר מכן פיתחה טכנולוגיות חישוב המתבצע על ידי מספר רב של שבבים, אשר שימשו בין היתר את מחשב העל "כחול עמוק" שניצח בשנות ה-90 את אלוף העולם לשעבר בשחמט, גרי קספארוב, בסדרת משחקים. נציין כי מנייתה של IBM עלתה ב-12% מתחילת השנה.