מניית היום: צוללת בכ-20% לאחר שהודיעה על הנפקה

‎‎לייפווייב יוצאת לגיוס של 2 מיליון שקל במניות ואופציות לפי שווי של 32 מיליון שקל

‎‎חברת לייפווייב הגישה היום הצעת מדף לגיוס של 2 מיליון שקל במניות ואופציות, לפי שווי של 32 מיליון שקל.

החברה תקצה מניות במחיר של 2.02 שקל למניה, ולכל מניה תוצמד אופציה שערכה הכלכלי 1.07 שקל. כך, הערך האפקטיבי של מניה בהנפקה הוא 95 אגורות. לפני פרסום התנאים, מניית לייפווייב נסחרה במחיר של 2.42 שקל למניה, כך שההנפקה מתבצעת בדיסקאונט של 27% על המניה, ובדיסקאונט של 61%, בהתייחס למחיר הכלכלי.

לייפווייב פיתחה מכשיר רפואי לטיפול בפצעים כרוניים, שנמכר באירופה, ויש לה 108 אלף שקל בקופת המזומנים נכון לסוף 2010.

בשנה שעברה היא רשמה מכירות של 1.5 מיליון שקל, גידול של 25% לעומת 2009 , אך ירידה של 43% לעומת 2008. ב-2010 צמצמה החברה משמעותית את עלות המכר של מוצריה וכן את הוצאות המימון שלה, וכך צמצמה את הפסדיה ב-40%, ל-5.3 מיליון שקל.

ללייפווייב כמה משימות עתירות תקציב בשנים הקרובות. עליה לבצע ניסויים קליניים, הן כדי לתמוך בשיווק המוצר באירופה והן כדי לרשום אותו לשיווק בארה"ב, ולגייס מפיצים ולבצע חינוך שוק כדי לעודד רופאים להשתמש במוצר שלה. כמו-כן באחרונה החברה גילתה פוטנציאל של הטכנולוגיה שלה בתחום האלצהיימר, ובחינה מעמיקה של התחום הזה תדרוש משאבים.

בעלי השליטה בחברה התחייבו כי אם לא יימצא מקור מימון אחר, הם יזרימו 4 מיליון שקל הדרושים למימון הוצאות החברה בשנה הקרובה.

מישל אפרגן, מנכ"ל ויו"ר החברה, אמר כי סכום הגיוס לא יספיק לביצוע הניסוי מול ה-‏FDA‏ (רשות המזון והתרופות בארה"ב), ולכן יידרש גיוס ייעודי של 4 מיליון שקל נוספים, שאותם תנסה החברה לגייס לאחר שיתברר לה במדויק מהו המסלול שדורש ממנה ה-‏FDA‏. ‏‎‎‏