שטייניץ לא יאריך כהונת עמוס ירון בראשות קצא"א

כהונתו של ירון מסתיימת ב-1 ביוני ■ תפקיד יו"ר קצא"א נחשב אחת המשרות המבוקשות במשק האנרגיה

כהונת יו"ר קו צינור אילת אשקלון (קצא"א), עמוס ירון, לא תוארך. כך מעריכים גורמים הקשורים להליך מינוי היו"ר החדש. כהונתו של ירון מסתיימת ב-1 ביוני, ול"גלובס" נודע כי לשר האוצר, יובל שטייניץ, יש כבר מועמד אחד לפחות לתפקיד. בלשכת שר האוצר סירבו להגיב.

תפקיד יו"ר קצא"א נחשב אחת המשרות המבוקשות במשק האנרגיה. מדובר בעבודה במשרה חלקית, שאינה מגבילה את המחזיק בה בעבודה במשרות נוספות. שכרו של יו"ר קצא"א לא פורסם מעולם. מינוי יו"ר קצא"א נעשה על-ידי שר האוצר, והוא אינו דורש עמידה בדרישות ועדת שפניץ לבדיקת כשרות מינויים בשירות הציבורי.

מעבר לכך, קצא"א היא גוף ייחודי, שכמעט אינו נתון לפיקוחו של אף גורם רשמי. קצא"א היא חברה פרטית שנוסדה ב-1968 ומוחזקת בבעלות משותפת לישראל ולפרס (כיום איראן). החברה מפעילה קווים המאפשרים הזרמת דלק בין מסופי החברה באילת ובאשקלון. בנוסף היא מחזיקה בחוות מכלים בעלי יכולת אחסון של נפט ותזקיקים. בשטחי קצא"א באשקלון אמורה לקום תחנת הכוח הפרטית דוראד, שקצא"א מחזיקה 37.5% מהבעלות עליה.

ירון, 70, מונה לתפקיד במאי 2008 על-ידי שר האוצר רוני בר-און. מינויו מיוחס להבטחה שניתנה לו בזמנו על-ידי ראש הממשלה, אריאל שרון, וקוימה על-ידי מחליפו, אהוד אולמרט. ירון, אלוף במיל', כיהן כמנכ"ל משרד הביטחון ב-1999-2005. בחברת קצא"א סירבו להתייחס לדברים.