טיוטת היתר: חברת החשמל תוכל לעסוק בתקשורת

שרי התשתיות והאוצר אישרו את הטיוטה ■ החברה תזדקק לאישור מיוחד אם תקצה יותר מ-20 עובדים למיזם ■ האישור הוא להקמת ותפעול תשתית תקשורת על גבי רשת החשמל

שרי התשתיות והאוצר, עוזי לנדאו ויובל שטייניץ, חתמו על טיוטת ההיתר לחברת החשמל (חח"י) להיכנס למיזם תשתיות התקשורת. טיוטת ההיתר, שהגיעה לידי "גלובס", מופנית לרשות החשמל שאיתה מחויבים השרים להיוועץ. נציין כי מדובר בטיוטה בלבד, והשרים רשאים לשנות את תוכנה - כל עוד לא הוקם המיזם, והמכרז לבחירת משקיע לא החל.

לנדאו ושטייניץ מתירים לחברת החשמל לעסוק בתמורה מלאה בהקמה ובתפעול תשתית התקשורת על גבי רשת החשמל. על פי ההיתר, מחויבת חח"י להעביר דיווח מפורט על קצב פריסת המיזם, פירוט תשומות כוח האדם שהוקצה לביצוע העבודות, וכל דיווח אחר שיתבקש. עוד נקבע כי המיזם ידווח בצורה נפרדת על תוצאות פעילותו בדוחות חברת החשמל.

סעיף חריג מופיע בהיתר, וקובע שכל עוד המיזם החדש "נזקק" ל-20 עובדים לכל היותר, אין צורך באישור מיוחד מרשות החשמל. אם המיזם מבקש תוספת של עובדים נוספים, הרי שהוא צריך אישור נפרד לשם כך. ככל הנראה, השרים חוששים מעודף כוח אדם שיוקצה לטובת המיזם, ולכן רוצים לפקח עליו, ומכאן הסיבה לדרישה המיוחדת.

ההיתר מחייב את חברת החשמל להקים את המיזם בעבור החברה שתקום לשם כך, בצורה שלא תפגע בשום פנים ואופן בתחזוקת רשת החשמל. ההיתר מהווה שלב נוסף בעבודה על פרסום המכרז לבחירת משקיע למיזם. על פי לוחות הזמנים החדשים, מקווים בחברת חשמל שהמיזם ייצא בסוף מאי, אבל ספק אם הדבר אכן יצא לפועל, בשל העובדה שהמיזם נדרש לחקיקה ראשית לעניין פטור מהיתרי בנייה לפריסת הסיבים האופטיים בקווי מתח ברשויות מקומיות.