הסתיים מרתון ת"א בזכייתו של ג'וזפט קיפקמבוי מקניה

(עדכון) - המרתון יצא לדרך ב-6:30 בהשתתפות 18,254 רצים ■ 8 אנשים התלוננו על התייבשות ומכת חום - פצוע אחד קשה

מרתון תל אביב השנתי יצא לדרך הבוקר (ו') בהשתתפות 18,254 משתתפים מרחבי הארץ ומכל העולם. החל מהשעה 6:00 לא נצפו מכוניות ברחובות שבהם מתקיים המרתון, ונחסמו לנסיעה, ובמקומן - אנשים רצו ברחובות.

מבית החולים איכילוב נמסר כי במהלך המרתון הגיעו למאהל המיוחד שהוקם באזור שמונה אנשים שהתלוננו על התייבשות ומכת חום. שלושה פונו לקבלת טיפול בבית החולים. עוד נמסר כי מבין הנפגעים גם רץ אחד במצב קשה כתוצאה ממכת חום. כל שבעת הנפגעים הנוספים סובלים מהתייבשות קלה.

לדברי המארגנים מדובר במרתון הגדול ביותר בתחרות ריצה כלשהי שהייתה בישראל, עם כ-8,000 רצים יותר מאשר בשנה שעברה. במסגרת המרתון יכלו המשתתפים לבחור בין המסלול המלא של 42 קילומטרים ו-195 מטרים, חצי המרתון, 10 קילומטרים והמסלול המקוצר של 4.2 קילומטרים. בנוסף, התקיים גם מקצה אופני יד וגלגיליות.

הרצים יצאו לדרך בשעה 6:30 מגן צ'ארלס קלור שליד הדולפינריום וסיימו את הריצה באותה הנקודה. את המרוץ הזניק ראש עיריית תל אביב רון חולדאי.

הזוכה הגדול במרתון הוא ג'וזפט קיפקמבוי מקניה, שסיים את ריצת המרתון של ה-42 קילומטרים ו-195 מטרים בתוצאה של 2:19:03 שעות. מבין הנשים ניצחה הילו סניאט. הזוכה של ריצת חצי המרתון הוא אספה דה ריבה שסיים את הריצה בתוצאה של 1:07:36 שעות. במרוץ עשרת הקילומטרים ניצח דוד רסקאי.