לקראת מרמרה 2, ארגון ה-IHH: "נגיע לעזה גם מהאוויר"

לקראת צאתו של המשט הבא לעזה, מאיימים בארגון IHH שעמד מאחורי המשט הקודם להגיע לרצועה לא רק באמצעות הים ■ "הבעיה שלנו היא הציונות, שכמו וירוס, הדביקה את כל האנושות"

לקראת ציון יום השנה הראשון לתקרית ה"מרמרה", ממשיך ארגון ה-IHH הטורקי, שהוביל את המשט הטורקי לעזה, לאיים. ראש הארגון, בולנט ילדרים כבר הבטיח השבוע כי הארגון יוביל גם את המשט הבא לעזה - אך כעת טוען כי הניסיון לשבור את המצור לא יבוצע רק מן הים.

"האינתיפאדה שלנו תימשך - בים וביבשה, עד שנשלים את המסע למסגד אל-אקצה", אמר השבוע ילדרים בכינוס סגור של הארגון, שחלקים ממנו פורסמו באתר האינטרנט של מכון המחקר של המזה"ת MEMRI. "ישראל צריכה להבין שמי הים התיכון אינה שייכים לה. העובדה שהקרבנו שהידים מעידה על כך שאיננו מפחדים. לא נירתע".

"אנחנו מתכוננים", המשיך ילדרים. "לא נגיע לעזה רק מהים. אנחנו נערכים גם לשיירות סיוע מן היבשה, ובעזרת אללה התכנית שלנו לרכוש מטוס תצא לפועל בקרוב. כך נוכל להגיע לעזה גם מן האוויר". לאחר מכן פנה ילדרים למנהיגי העולם: "אל תצפו מאיתנו לעזוב בשלום, כשתושבי עזה נהרגים. אל תצפו מאיתנו לשבת בשקט כשמסגד אל-אקצה נתון במצור".

נתניהו למזכ"ל האו"ם: פעל למניעת המשט

"אין לנו בעיה עם הנוצרים או היהודים", הדגיש ילדרים בכינוס הסגור. "הבעיה שלנו היא הציונות, שכמו וירוס, הדביקה את כל האנושות".

בשבוע שעבר פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכ"ל האו"ם באן קי מון וביקש ממנו להתערב ולמנוע את הגעת "משט החירות 2", המתוכנן להגיע לעזה במהלך חודש מאי. נתניהו הדגיש בפני מזכ"ל האו"ם כי ישראל תיאלץ להתגונן ולנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת למנוע את הגעתו לרצועה. מאידך, פנו גם מארגני המשט לאו"ם בדרישה שיגן עליהם מפני פעולת צה"ל בים.