סימן חיובי: בשבוע שעבר הקרנות המנייתיות גייסו 70 מ' ש'

על פי נתוני מיטב לסיכום השבוע הראשון של חודש אפריל: הקרנות במניות בישראל גייסו כ-50 מיליון שקל ■ בסיכום שבועי נרשמו גיוסים של כ-700 מיליון שקל

פתיחה מעורבת בתעשיית הקרנות בשבוע הראשון של חודש אפריל. על פי נתוני מיטב בית השקעות, בשבוע הראשון של אפריל נרשמו גיוסים של כ-700 מיליון שקל. הקרנות המנייתיות סיימו את השבוע הראשון של החודש עם גיוסים של 70 מיליון שקל: הקרנות המתמחות במניות בישראל גייסו כ-50 מיליון שקל ואילו הקרנות המתמחות במניות חו"ל והקרנות הגמישות גייסו כ-10 מיליון שקל כל אחת.

בצד הגיוסים, הקרנות השקליות מצליחות לגייס כ-90 מיליון ששקל, מדובר בגיוס השבוע הגבוה ביותר בחודשיים האחרונים.קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד ממשיכות לרשום פדיונות ופודות השבוע עוד כ-270 מיליון שקל.

בשבוע הראשון של אפריל בלטו לטובה במיוחד הקרנות הכספיות עם גיוס ענק של 815 מיליון שקל, הגיוס השבועי הגבוה ביותר ב-11 החודשים האחרונים. במיטב מזכירים כי בשבוע האחרון של חודש מארס נרשמו פדיונות גבוהים של כ-400 מיליון שקל "ייתכן כי חלק מהכסף שנפדה בשבוע האחרון של הרבעון הראשון חזר עם תחילת הרבעון השני משיקולים של דוחות כספיים", מציינים בבית ההשקעות. עוד מוסיפים במיטב כי ייתכן שהעלאת הריבית העלתה את האטרקטיביות של הקרנות הכספיות השקליות.

הקרנות המסורתיות סיימו שבוע נוסף של פדיונות שהסתכמו ב-110 מיליון שקל בהובלת קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד.