סדה היום של המחליף של גיגי לוי

כפי שזה נראה כרגע, המחליף לא יבוא מתוך החברה ופרישתו עשויה לגרור פרישת בכירים נוספים

1. גיגי לוי עוזב את 888 לאחר 5 שנים לא קלות. לוי, שנכנס לתפקידו כשהוא רק בן 35, קיבל לידיו חברה שמחצית מהכנסותיה ומחצית מרווחיה התנדפו כלא היו, והיא נפלה לקרשים (אנו לא מגזימים). במהלך שנות כהונתו נכנסה 888 לסוג של תהליך הבראה, שנמשך לא מעט זמן. רק בימים אלו חוזרת 888 לפרוח, ולהוכיח כי "הבית תמיד מנצח", אך ציבור המשקיעים בה עדיין מסרב להאמין בעתידה. במהלך ימיו של לוי בחברה איבדה מניית 888 כשני שלישים משווייה, ואולי דווקא עכשיו, כשהוא עוזב חברה יציבה יותר, כדבריו, מניית 888 תתחיל להתאושש.

2. פרישת לוי מוכיחה, כמעט ללא צל של ספק, כי 888 לא תירכש בעתיד הקרוב על-ידי Ladbrokes הבריטית. 888 ציינה במסגרת דוחותיה האחרונים, כי המו"מ עם Ladbrokes נמשך, אך ספק רב אם זה יסתיים ברכישת 888 על-ידי הענק הבריטי.

יותר מזה, בעלי השליטה בחברה הישראלית, משפחות אבי ואהרון שקד (ז"ל), לא יטרחו למצוא מחליף ראוי ללוי, אם כל תפקידו יהיה למסור את החברה לידי Ladbrokes.

3. לוי התמודד עם לא מעט אתגרים במהלך שנות כהונתו בחברה. 5 שנים (כיהן במשך חצי שנה כמשנה לקודמו בתפקיד) הן זמן רב בענף ההימורים המקוונים, אך 5 השנים הבאות לא יהיו פחות קלות, וזה אומר שהאתגרים שעימם יתמודד מחליפו בתפקיד, לא יהיו פשוטים יותר. האתגר העיקרי של 888 הוא התאמתה לשינויים הרגולטוריים בענף. בימים אלו רוב מדינות אירופה הופכות את פעילות ההימורים המקוונים לחוקית בין גבולותיהן, אך מסגרת רגולטורית אין פירושה חיים קלים יותר למפעילות דוגמת 888. כל מדינה מגדירה לעצמה רגולציה משלה, שיעורי מס משל עצמה, והיתרון התחרותי של חברה כמו 888, טמון ביכולתה להתאים עצמה לרגולציה של כל מדינה ומדינה בנפרד.

4. הרגולציה לא תהיה כאב הראש היחיד של המנכ"ל הבא של 888. ענף ההימורים המקוונים הוא ענף מוטה קונסולידציה - אולי יותר מכל ענף אחר. שחקנים קטנים ובינוניים נבלעים על-ידי גדולים מהם, והגדולים נוטים להתמזג עם דומיהם (עיינו ערך המיזוג בין PartyGaming לבין Bwin). הנטייה של 888 בשנים האחרונות הייתה לא לקחת סיכונים רבים בבואה לרכוש חברות, אך ייתכן שהחברה - וכאן הכוונה היא בעיקר לבעלי מניותיה - יצטרכו לשנות גישה. הם יידרשו להעז יותר, לרכוש יותר (כי צמיחה לא יכולה להתבסס רק על פעילות אורגנית), וכנראה - להמר יותר.

5. אם וכאשר 888 תפעל נכון, קרי תיכנס לשווקים רגולטוריים ותרכוש את החברות המתאימות (החברה הוכיחה כי יש ביכולתה לעשות זאת) - אז שווייה אולי ידחוף את בעלי השליטה למכור אותה, ולהתפשר על המחיר. את הדבר האחרון הם כנראה מתקשים לעשות במו"מ הנוכחי מול Ladbrokes.

6. זהות מחליפו של לוי צפויה להיות מעניינת. בשונה מחברות עתירות טכנולוגיה אחרות, 888 זקוקה למנכ"ל צעיר ברוחו, שמחובר לעולם האינטרנט ולשינויים התכופים שמתרחשים בו. ישראל ייצרה לא מעט סטארט אפים בתחום האינטרנט, ואלו יכולים להוות מקור בלתי נדלה למועמדים מתאימים לתפקיד. כפי שזה נראה כרגע, המחליף לא יבוא מתוך החברה, וייתכן, כמו שקורה לא פעם, שהפרישה של גיגי תגרור פרישה של מנהלים בכירים אחרים, שהיו אנשי אמונו.