לנדאו: "יש לנקוט פעולה צבאית בעזה ולהפיל את החמאס"

(עדכון) - שר התשתיות: "המטרות שלנו צריכות להיות המנהיגים שלהם" ■ שר החוץ ליברמן: "הפסקת האש - טעות חמורה" ■ מקור פלסטיני רשמי: סיכמנו עם ישראל על הפסקת אש

שר התשתיות, עוזי לנדאו, מאמין כי רגיעה עם הפלסטינים יכולה להיות זמנית בלבד, וסבור כי יש לשקול פעולה צבאית כדי להפיל את ראשי ארגון חמאס. "עלינו להרתיע את מנהיגי הארגון - דבר שלא הצלחנו לעשות במבצע עופרת יצוקה" השר עוזי לנדאו: "פעולה צבאית בעזה עדיפה מירי על הדרום"

לנדאו, חבר בקבינט המדיני-בטחוני, אמר היום כי אם לא תושג רגיעה עם חמאס בתקופה הקרובה, על מדינת ישראל יהיה לנקוט פעולה צבאית כדי להפיל את משטר הארגון. "היינו צריכים לסיים את המלאכה הזו כבר במבצע עופרת יצוקה", אמר בראיון לגלי צה"ל.

"יש רק דבר אחד יותר גרוע מאשר שצה"ל ייכנס בעזה - וזה שיוסיפו לירות על ילדי שדרות, באר-שבע ואשדוד. הדרך האמיתית להרתיע את חמאס היא לנצל את חששו לאבד את השלטון ברצועה", אמר לנדאו והדגיש כי "המטרות שלנו צריכות להיות המנהיגים שלהם".

בהמשך הראיון התייחס השר להודעת פלגים בעזה כי הם פותחים בהפסקת אש, ואמר כי גם אם תהיה רגיעה, היא תהיה כנראה זמנית. "לאורך השנתיים האחרונות אנחנו שומעים דיבורים על רגיעה. אומרים שעופרת יצוקה הרתיעה את חמאס, אבל נוחתים בדרום עשרות טילים כל יום", אמר, "הכל בגלל המחלה הממארת שנקראת אוסלו".

שר החוץ ליברמן: "הפסקת האש - טעות חמורה"

גם שר החוץ אביגדור ליברמן חושב כי "הפסקת האש היא טעות חמורה" וסותרת את האינטרס הלאומי של ישראל.

"השקט מאפשר לחמאס להצטייד בנשק ולחזק את כוחו", אמר בראיון לתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב'.

עם זאת, הדגיש שר החוץ כי "ישראל ביתנו" לא תפרוש מהממשלה בעקבות הרגיעה היחסית: "נשיג את כל מה שהובטח לנו בהסכם עם הליכוד, בלי איומים ומשברים".

מקור פלסטיני רשמי: סיכמנו עם ישראל על הפסקת אש

אחרי האיתות של חמאס כי הוא אינו מעוניין בהסלמה והמסר של ראש הממשלה נתניהו לפיו "שקט ייענה בשקט", גוברים הסימנים לרגיעה בדרום. גורם פלסטיני רשמי המקורב לאו"ם מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ישראל והפלגים הפלסטינים הסכימו על הפסקת אש, לאחר ההסלמה בימים האחרונים.

"הפלגים הפלסטינים הסכימו לחדול מירי הרקטות וישראל הסכימה להפסיק את התקיפות על רצועת עזה", ציין הגורם הפלסטיני. דובר מטעם הג'יהאד האיסלאמי, אבו אחמד, מסר כי הפסקת האש תתבצע למען שמירה על האינטרסים של הפלסטינים. "אם הם יפסיקו לירות עלינו, גם אנחנו נפסיק לירות - ויהיה שקט", הבהיר.

בתגובה אמר גורם רשמי ישראלי בכיר לסוכנות הידיעות: "נשפוט את הצד השני במהלך הימים הקרובים. האופן שבו חמאס ישלוט על יתר הפלגים החמושים ישפיע על הדרך בה נבחר להגיב. מה שיקרה מעכשיו והלאה תלוי בצד השני". עוד הוסיף הגורם כי "המצב נראה רגוע יותר כעת, אבל עדיין לא ברור לאן אנחנו הולכים".

לצד הניסיונות להביא לרגיעה, נמשכת המתיחות בדרום. שתי רקטות קסאם התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון, אין נפגעים ולא נגרם נזק. במקביל הנחה פיקוד העורף את ראשי הרשויות לחזור לשגרה בכל תחומי החיים.

בתום התייעצויות שנערכו ברשויות השונות בדרום, הוחלט לחדש הבוקר את הלימודים במוסדות החינוך המיוחד, במעונות היום ובמועדוניות בערים באר שבע, אשקלון ואשדוד, זאת לאחר שלא פעלו היום בשל המצב הביטחוני. יתר מוסדות הלימוד יצאו כבר לחופשת הפסח.

"פיקוד העורף הנחה לחזור לחיים תקינים וסדירים", אמר אמש ראש עיריית אשקלון בני וקנין. "כל המועדוניות, המעונות והקייטנות יפעלו כרגיל, וכך גם הצגות בהיכל התרבות ואירועים אחרים. בבוקר נקיים שוב הערכת מצב מחודשת".

גם באשדוד ובבאר שבע, בהן לא למדו היום במוסדות החינוך שלא יצאו לחופשת הפסח, הוחלט בתום התייעצויות לשוב לשיגרה. מעונות היום, הקייטנות, המועדוניות ובתי הספר של המגזר החרדי יפעלו מחר כרגיל.