פרולור מזנקת ב-6.4%: דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי

חברת הביוטק רשמה תוצאות ביניים טובות בניסוי שלב II בהורמון הגדילה ארוך הטווח HGH-CTP שלה, בחולים מבוגרים אשר הינם מחוסרי הורמון גדילה

חברת פרולור , הנסחרת בבורסה בתל אביב ובבורסת ה-AMEX בניו יורק לפי שווי של 1.17 מיליון שקל, מדווחת על תוצאות ביניים טובות בהורמון הגדילה שלה, אותו ניתן ליטול בזריקה חד שבועית, לעומת זריקה יומיומית בתרופות הקיימות. לאחר ההודעה עלתה מניית החברה בבורסה בתל אביב ב-6%.

החברה דיווחה כי עד כה הגיעו תוצאות מ-34 חולים שנטלו את מינוני התרופה הנמוכים, והם מהווים 60% מן המשתתפים בניסוי. בחולים אלה השיגה החברה תוצאות טובות, כלומר בחולים שנטלו את התרופה נמדדו מינונים גבוהים מספיק של הורמון גדילה בדם גם בימים האחרונים של השבוע שלאחר נטילת הזריקה. במקביל נמצא כי התרופה בטוחה לשימוש ואין לה תופעות לוואי מיוחדות לעומת המוצרים הקיימים.

הניסוי יכלול גם שתי קבוצות חולים שיקבלו מינונים גבוהים יותר של המוצר בזריקה של פעם בשבועיים, כדי לראות אם ניתן לחסוך לחולים עוד כמה זריקות, וכן לתת את הפרופה במינונים נמוכים מכפי שהיא ניתנת היום. פרולור היא בעלת פטנט לטכנולוגיה בשם CTP אשר מאריכה את חייהם של חלבונים בתוך הגוף. הורמון הגדילה הוא המוצר המוביל שלה. בנוסף היא מפתחת גרסאות משופרות של חלבונים אינטרפרון, פקטור IIIV להימופיליה ו-EPO נגד אנמיה.

בנוסף מפתחת החברה תרופה ייחודית נגד השמנה המבוססת גם היא בדרך עקיפה על מנגנון ה-CTP ויש לה פטנט לטכנולוגיה נוספת להארכת חייהן של תרופות בתוך הגוף, אשר יכולה להאריך חיים גם של תרופות כימיות, ולא רק של חלבונים. פרולור מנוהלת על ידי שי נוביק וד"ר אברי הברון. אחד מבעלי המניות הגדולים בה הוא פיליפ פרוסט, אשר מחזיקה בה 20.6% והוא גם היה אחד המובילים של המיזוג שלה לשלד בורסאי ב-AMEX.

פרולור הפכה דואלית במהלך 2010 כשנרשמה גם למסחר בתל אביב. "אנחנו מעודדים מאוד מהתוצאות הללו. הן מראות כי זריקות שבועיות של הורמון גדילה בתוספת CTP פועלות ככל הנראה לא פחות טוב אצל מבוגרים שחסר להם ההורמון מאשר זריקות יומיות, אפילו כשהוא ניתן במינונים נמוכים". הוא הוסיף כי "בכוונתנו לסיים את הניסוי בערך באמצע השנה".