ח"כ עמיר פרץ: "אתמודד על ראשות העבודה ואשקם אותה"

שר הביטחון לשעבר: "רק כך נבנה אלטרנטיבה לשלטונו של בנימין נתניהו שמוביל לקיפאון, לכרסום ולנסיגה בכל תחומי חיינו"

ח"כ עמיר פרץ הודיע הבוקר (א') באופן רשמי על התמודדותו על ראשות מפלגת העבודה. "אפעל מתוך ראיית צורך להחזיר את העבודה למקום מרכזי במפה הפוליטית ולאפשר הקמת גוש חוסם אל מול גוש הימין. רק כך נבנה אלטרנטיבה לשלטונו של בנימין נתניהו שמוביל לקיפאון, לכרסום ולנסיגה בכל תחומי חיינו", אמר היום פרץ במסיבת עיתונאים שקיים בבית סוקולוב בתל אביב. "אין לנו את הלוקסוס למלחמות פנימיות", הוסיף פרץ וקרא לכל מי שעזב את מפלגת העבודה לשוב אליה. פרץ שלל אפשרות שיפרוש אם לא ינצח. "כל מי שייבחר יהיה בחירה ראויה ואתן לו את כל הגיבוי", אמר.

בתגובה לשאלה מדוע אינו חובר לח"כ שלי יחימוביץ' שגם לה אג'נדה חברתית, השיב פרץ כי "אני מאמין שמפלגה צריכה תפיסת עולם כוללת, באין אחד השני נחלש".

פרץ, שנחשב לאחד הפוקדים הגדולים במפלגת העבודה, סיפר כי בחודשים האחרונים ערך מסע מאילת ועד קריית שמונה על מנת לבדוק האם יהיה מי שיתייצב לצידו אם יכריז על התמודדותו על ראשות המפלגה. "פגשתי אלפי אנשים בחודשים האלה, חלקם איבדו תקווה, עיניהם כבויות", סיפר.

שר הביטחון לשעבר תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשלת ישראל מתנהגת כמשלה שליקוי מאורות אחז בה. כולם יודעים שהזמן פועל נגדנו, אך הממשלה ממשיכה לדשדש. ראש הממשלה מצהיר על יוזמת שלום שבדרך והרי איש במדינת ישראל כבר לא לוקח אותו ברצינות, אפילו לא בתוך הממשלה ובוודאי לא בקהילה הבינלאומית", אמר והוסיף: "נתניהו אינו סרבן שלום, הוא תחמן שלום. הוא מתנהל כמו סוחר ותיק וממולח שעומד על המקח עד שהסחורה תתיישן ותגיע לתאריך פג התוקף, כדי שניתן יהיה לקנות אותה במחיר מציאה. לצערנו, התנהגותו של ראש הממשלה גורמת לכך שמדינת ישראל תשלם מחירים שעולים מיום ליום. גם עסקת שליט ראויה להתנהלות אחרת עם הרבה אומץ לב".

לצידו של פרץ התייצבו חבריו לקבוצת הארבעה, שנמנו על המתנגדים ליו"ר העבודה לשעבר אהוד ברק, חברי הכנסת איתן כבל, דניאל בן סימון, ראלב מגאדלה, וכן חבר הכנסת לשעבר, יורם מרציאנו ויו"ר נעמ"ת, טליה לבני, שנחשבת מקורבת ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

"כיפת הברזל החברתית תטפל בפער החברתי"

פרץ אמר כי בכוונתו להגיש תוכנית כיפת ברזל חברתית "שתכלול הגנה על שלושת הערכים המרכזיים המשלימים אחד את השני: חברה, דמוקרטיה ושלום".

לדבריו, במסגרת זו יגיש הצעה לשיטת בחירות חדשה של בחירות אזוריות משולבות. "כיפת הברזל החברתית תטפל בפער החברתי הגדל בחיזוק מעמד הביניים שנשחק ונדחק לתחתית ובזוגות הצעירים שחלום רכישת הדירה הולך ומתרחק מהם. המחירים עולים, לחם, מים, דלק, חשמל, ארנוה. המשכורות נשחקות, הפנסיה בסכנה, הפריפריה נחלשת, המגזר הערבי נחלש, והשירותים החברתיים קורסים לנגד ענינו".

"אני יוצא למסע ארוך של שיקום העבודה, עשיתי זאת קודם ואעשה זאת שוב. המסע הזה ייקח יותר מקדנציה אחת. תפקידה של העבודה להיות מרכזית בהקמת גוש חוסם שימנע הקמת איני פוסל חבירה לשום מפלגה אבל אני לא מוכן לומר שתהיה חבירה כזו או אחרת".

פרץ שלל כל אפשרות להצטרפות של העבודה לממשלה בראשות נתניהו או ליברמן: "יש ממשלת שלום שזקוקה לפודל שישרת אותה לממשלת אולמרט, ממשלה שקווי היסוד שלה של התנתקות איווט היה פודל של מחנה השלום. היום לצערי ברק הפך את העבודה לפודל של הימין. לא אשב בשום מפלגה שבראשה יעמוד נתניהו או מישהו שהוא ימינה ממנו".