"חויבנו ע"י בזק בינלאומי ב-32 אלף שקל על שיחות שכלל לא בוצעו"

יורוטק קומוניקיישן: התבקשנו לשלם על אלפי שיחות קצרות שבוצעו לכאורה במשך מספר ימים למדינה באפריקה, למספר שאינו מחובר ■ בזק: איננו אמורים לספק הגנה מפריצות למרכזייה

בחברת יורוטק קומוניקיישן שפשפו עיניים: בקשה לתשלום חוב של 32 אלף שקל התקבלה בחברה מבזק בינלאומי - עבור שיחות טלפון שבוצעו לכאורה במשך כמה ימים למדינה באפריקה.

אלא שניסיונות לחייג למספר בהזדמנויות חוזרות ונשנות הורו כי המספר אינו מחובר, ואין מענה בצד השני; פירוט השיחות הראה אלפי שיחות קצרות של מספר שניות, מה שחיזק את הסברה שמדובר בשיחות שלא נענו - אך על כולם חויבה החברה בסופו של דבר.

פניות לאנשי שירות ולעורך הדין שהופקד על הגבייה לא נענו בהבנה: היה מי שהודה כי הגבייה נעשית באופן אוטומטי אחרי 20 שניות חיוג, גם ללא מענה - והחברה הטילה על המתלוננים את האחריות לגניבה אפשרית מהקו.

בזק הסבירו לנו כי גניבה מקווי IP לא יכולה להיעשות מרחוק, ולנו נראה לא סביר שכ-6,000 שיחות של כמה שניות יתבצעו מהמשרד באופן רצוף על פני 24 שעות", מסביר ניסים ניסימיאן, מנכ"ל החברה, "מה גם ששיטת הגבייה גם ללא מענה נראית לנו מפוקפקת".

היות שלא בוצעו שיחות בפועל, דורש ניסימיאן מבזק בינלאומי הצהרה והסבר בכתב על שיטת הגבייה עבור שיחות, את דו"ח ה-CDR של המפעיל הבינלאומי באזור היעד - במסגרתו ניתן לברר האם השיחות היו דו-כיווניות ומדוע התנתקו, וכן דורש לבטל את הליכי ההוצאה לפועל - שהזניקו בינתיים את החוב בכמה אלפי שקלים נוספים.

במקביל הוצאה פנייה בנושא למשרד התקשורת, בקריאה להתערב ולהבהיר את עמדתו בסוגייה.

מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "ספקית שיחות בינלאומיות אינה יכולה ואינה אמורה לספק הגנה מפני פריצות למרכזייה, וכל שכן אין היא צריכה לשאת, במקום בעל המרכזייה, בעלויות האמורות.

"חשוב לציין כי במסגרת שירותי השיחות הבינלאומיות, השיחות היוצאות את ישראל מועברות ליעדן באמצעות מפעילי תקשורת בינלאומיים, להם משלמת בזק בינלאומי, וכך גם במקרה זה נשאה החברה בעלויות כאשר העבירה כנדרש את השיחות ליעדן בחו"ל.

"יותר מכך, אנו נוקטים באמצעים מתקדמים לצורך ניטור הונאות הקשורות לשירותים המסופקים על-ידי בזק, והיא כמובן פועלת בעניין זה, בהתאם לתנאי רישיונה.

"בעקבות פעילות חריגה בקווי יורוטק קומיוניקיישן, נציגינו יצרו קשר עם הלקוח לצורך בדיקת החריגה ואף חסמו את הגישה בחיוג בינלאומי, באמצעות בזק בינלאומי, על הקו ממנו בוצעו השיחות, על מנת למנוע נזקים נוספים. לצערנו נמנעה החברה עד כה מלשלם את חובה לבזק בינלאומי, כך שבזק בינלאומי היא שניזוקה מביצוע השיחות הנ"ל, על לא עוול בכפה".