חשד: כנופיית עבריינים מאור-יהודה סחטה עשרות בעלי עסקים

המשטרה עצרה 6 חברי כנופיה בחשד לסחיטה באיומים, העלמות מס והלבנת הון בסך עשרות מיליוני שקלים ממתן הלוואות והימורים בלתי חוקיים ■ החשוד המרכזי בפרשה הוא קובי דיבה

הותר לפרסום: 6 חשודים מאור-יהודה בפעילות של סחיטה באיומים, העלמות מס והלבנת הון בסכום של עשרות מיליוני שקלים ממתן הלוואות והימורים בלתי חוקיים, נעצרו היום (ד') על-ידי חוקרי מפלג תשאול ומודיעין בימ"ר תל-אביב, בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים, יחידת ביקורת נותני שירותי מטבע במשרד האוצר והרשות להלבנת הון במחוז תל-אביב.

מהחקירה הסמויה שהתנהלה ב-5 החודשים האחרונים, בה נחקרו למעלה מ-150 איש, התברר כי השישה פעלו כ"חבורה" מאורגנת, נהגו לאיים במשך מספר שנים על תושבים באור-יהודה, חלקם בעלי עסקים וחלקם אזרחים שלקחו הלוואות בריבית גבוהה או הפסידו כספים בהימורים בלתי חוקיים אצל החשודים.

החשוד המרכזי בפרשה הוא קובי דיבה. על-פי החשד, העצורים נהגו לסחוט את קורבנותיהם, בעלי עסקים ומהמרים, עד שאלו נכנסו לקשיים כלכליים. אז היו גובים מהם את הכספים באלימות קשה, שכללה זריקת רימונים והצתת כלי רכב של החייבים.

החשודים, כך עולה מהחקירה, ביצעו פעולות משמעותיות לשם הלבנת הון והעלמת מס, שכללו פתיחת דוכנים להחלפת כספים, הזרמת כספים, רישום רכוש ושימוש על שם אנשי-קש בחשבונות בנק השייכים לקרובי משפחה של החשודים.

לטענת רשות המסים, במספר מקרים אף השתלטו החשודים על חשבונות הבנק, או לחילופין פתחו חשבונות בנק חדשים על שמם של הלווים, ובאמצעותם הלבינו כספים.

במסגרת החקירה נתפסו מספר דירות, מספר כלי רכב יוקרתיים וכספים.

היום מתכוונת פרקליטות מחוז תל-אביב להגיש הצהרת תובע בעניינם של החשודים, לקראת הגשת כתב אישום.