הקרן של אל גור הובילה השקעה של 10 מ' ד' בטיגו

החברה פיתחה רכיב המגדיל בעשרות אחוזים את הניצולת של פאנלים סולאריים, ובאחרונה התקינה עוד שני מתקנים - בקליפורניה ובמושב חגור

קרן Generation, שבראשות סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור, השקיעה 10 מיליון דולר בחברת הקלינטק הישראלית Tigo Energy. החברה עוסקת בפיתוח רכיבים שבכוחם להגדיל בעשרות אחוזים את ייצור החשמל במערכות סולאריות.

שמואל (סם) ארדיטי, לשעבר סגן נשיא בכיר בחברת הטכנולוגיה מארוול ומנכ"ל החברה, ורון הדר הקימו את החברה ב-2007. המטה שלה נמצא בעמק הסיליקון שבקליפורניה, אך פעילות הפיתוח נעשית בכפר סבא, שם מועסקים במרכז הפיתוח 30 עובדים.

בטיגו אמרו היום ל"גלובס" כי הביקוש למוצרי החברה עלה, ועל-כן ההון שגויס מג'נריישן ישמש להגדלת כושר הייצור ולהגברת פעילויות השיווק והמכירות של החברה בעולם.

סיימה סבב גיוס שלישי

הקרן של גור השקיעה לפני כשנה 10 מיליון דולר בחברת GreenRoad הישראלית. ההשקעה של ג'נריישן חותמת את סבב גיוס ההון השלישי של טיגו, ומעלה את סך הגיוסים שלה ל-40 מיליון דולר. הגופים שהשקיעו בה בסבבים הקודמים הם כלל אנרגיה, והקרנות יזראל קלינטק, מטריקס פרטנרס, ו-OVP.

"ג'נריישן היא אחת מקרנות הקלינטק הגדולות בעולם, והיא מכירה בחשיבות הרבה של האלקטרוניקה במערכות סולאריות ובפוטנציאל הצמיחה של ענף זה", אמר הדר ל"גלובס", "ההון החדש יאפשר לנו להאיץ את קצב הפעילות ולהרחיב משמעותית את הפיתוח והייצור של המוצרים. בנוסף, ההשקעה מראה על הכרה בטכנולוגיה המתקדמת שפיתחנו ובחזון שלנו להיות בחזית התחום".

מוצר הדגל של טיגו נקרא מקסימייזר. הטכנולוגיה שבבסיסו מאפשרת לייעל באופן ניכר את הניצולת של המערכות הפוטו-וולטאיות להפקת חשמל.

בחברה טוענים כי רכיב זה מאפשר להגדיל את תפוקת המערכות הסולאריות, תוך הפחתת ההשפעה של תנאי סביבה, התיישנות של הפאנלים ותחזוקה, כך שניתן להרחיב את ייצור החשמל ב-20% נוספים.

את פיתוח הרכיב מוביל צוות מהנדסים ישראלים. הדר מציין כי "בישראל יש 2,000 שעות שמש בשנה, ובזכות הרכיב שלנו אנחנו הופכים את הפאנל לחכם ולמתקדם, באופן שהוא מוסיף בתפוקת החשמל עוד 400 שעות שמש. זו בשורה של ממש בתחום, והיא קסמה לאנשי קרן ג'נריישן שמצאה כדאיות בהשקעה בנו".

בחודשים האחרונים ביצעה החברה כמה התקנות נרחבות של מערכות סולאריות, בשילוב של רכיב המקסימייזר. ההתקנות האחרונות נעשו האחת בהיקף של 600 קילוואט בקליפורניה, והשנייה בהיקף של 500 קילוואט במושב חגור.

"אנחנו מקבלים מהאנשים בחגור פידבק טוב, לפיו ניצולת האנרגיה עלתה ב-15%. יש לנו תוכנית עבודה לתקופה הקרובה, והיא כוללת התקנות באתרים שונים בארץ ובעולם בהיקף נרחב", הוסיף הדר. לדבריו, מערכות דומות מותקנות כבר כיום בקצב של 10 מגוואט בחודש, בין השאר באירופה ובאסיה, מה שמגדיל במאות אחוזים את קצב הצמיחה של החברה.

מכירות שנתיות של 30 מיליון דולר

"מדי רבעון היקף המכירות שלנו מזנק ב-400%. בצד ההשקעה האחרונה מתהווה בסיס איתן להמשך פעולות הפיתוח, כשבסוף השנה הקרובה נשווק את הפאנלים הסולאריים עם רכיב המקסימייזר בתוכם", אמר.

אנשי טיגו אנרג'י מצפים לסיים את שנת 2011 עם מכירות בהיקף של 30 מיליון דולר. יו"ר ג'נריישן, גור, כיהן במשך שמונה שנים כסגן נשיא ארה"ב דאז, ביל קלינטון. בסוף כהונתו התמודד על הנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית מול ג'ורג' בוש הבן, והפסיד.

מאז, הוא התמסר להעלאת המודעות למגמת ההתחממות הגלובלית. כך, בשנת 2006 הוא הפיק את הסרט "אמת מטרידה", העוסק בהתחממות הגלובלית וב-2007 זכה בפרס נובל לשלום בתחום איכות הסביבה. בפעילותו בג'נריישן, שנוסדה ב-2004, הוא מנסה ליישם את האג'נדה הסביבתית שאימץ.