לוב: תקיפות נאט"ו בטריפולי חודשו היום לפנות בוקר

כוחות נאט"ו שבו לסייע למורדים בלוב - דיווחו כי תקפו מחסן נשק בטריפולי, לפנות הבוקר ■ סוכנות הידיעות הלובית טוענת כי הופצצו 3 ערים נוספות, מתוכן אחת באזור מאוכלס

נאט"ו חידשה את התקיפות האוויריות בלוב לפנות בוקר, כאשר מטוסים הפציצו מטרות של קדאפי. המורדים במדינה קוראים להמשך הסיוע האווירי, בניסיון להשתלט על ערים בשליטת קדאפי במדינה. במקביל, ממשל קדאפי סירב לבקשת המורדים, להעביר לידיהם חלק מהנכסים שהוחרמו מהמדינה במסגרת הסנקציות הבינלאומיות.

שר הכלכלה הלובי אמר כי מדובר ב"פיראטיות פיננסית", לדבריו, בהתייחס לבקשת המורדים. בסך הכל, הוחרמו מממשל קדאפי נכסים בשווי 120 מיליארד דולר. בכירים בנאט"ו אישרו כי התקיפה האווירית חודשה וכי בהפצצה הושמד לפחות מחסן נשק אחד בבירה טריפולי.

סוכנות הידיעות הלובית JANA נמסר על שלושה יעדים נוספים שהופצצו: הערים מיסרטה, סירט ועזיזיה. על פי הפרסומים במדינה, האזור שהופצץ במיסרטה היה מאוכלס באזרחים. עם זאת, פעיל מטעם המורדים, הפרופסור מוחמד עבדאללה, טוען כי האזור פונה מאזרחים כבר לפני שבועות.

למרות שהעבירו את השליטה במרחב האווירי בלוב לידי נאט"ו, אמרו בכירים בממשל האמריקני כי מטוסים של צבא ארצות הברית ממשיכים לקחת חלק בתקיפות מהאוויר. על פי ההודעה שיצאה מוושינגטון, ארצות הברית אחראית לכ-35% מהתקיפות האוויריות בעשרת הימים האחרונים. ההודעה יצאה, ככל הנראה, כתגובה לדברי המורדים, שטענו כי ארצות הברית לא עושה מספיק בלוב.