HSBC אופטימיים על ישראל: צמיחה של 5.5% ברבעון 1

צופים צמיחה של 5% ב-2011 לעומת תחזית בנק ישראל לצמיחה של 4.5% ■ "הצמיחה לא מדרבנת את בנק ישראל להתערב במט"ח" ■ צופים העלאת ריבית בחודש הבא

בנק ההשקעות HSBC אופטימיים מאוד לגבי הכלכלה הישראלית וצופים צמיחה של 5.5% ברבעון הנוכחי. בבנק ההשקעות מעלים את התחזית לעומת תחזית קודמת של 4%. תחזית בנק ההשקעות לשנת 2011 עומדת על 5% וגבוהה מתחזית בנק ישראל האחרונה שעמדה על צמיחה של 4.5% לשנת 2011.

אנליסט הבנק ג'ונתן כץ מציין את האצת הצמיחה בישראלי כגורם התמוך בהעלאת הריבית. בבנק ההשקעות צופים כי בנק ישראל בהחלטת הריבית לחודש מאי יעלה את הריבית בעוד 0.25% לרמה של 3.25%.

ברבעון הראשון הייצור התעשייתי התרחב בשיעור של 27.3% לעומת שיעור של 19.9% ברבעון הקודם. בנימוק הערכתם מציין כץ כי הכלכלה הישראלית ברבעון הראשון של 2011 דוהרת בכל האספקטים: יצוא, צריכה והשקעה. ב-HSBC מעריכים כי הצמיחה הכלכלית בישראל תומכת בהעלאת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל.

בהתייחס לדולר מעריכים כי בבנק ההשקעות כי מנקודת מבט של בנק ישראל, יש פחות הצדקה לתמיכה בשקל ע"י התערבות לאור הצמיחה הכלכלית ולאור הצמיחה ביצוא באופן ספציפי. עובדה זו יכולה להסביר את העדר התגובה הנחושה להתחזקות השקל מאז העלאת הריבית האחרונה. על בסיס הערכה זו צופים בבית ההשקעות כי הדולר יסחר סביב 3.4 שקלים עד סוף השנה העלאת המיסוי על רווחי הזרים בשוק המק"מ עשויה להאט את התחזקות השקל.בבית ההשקעות מציינים את הסביבה הגיאו-פוליטית של ישראל והמתיחות שעלולה לבודד את ישראל.