גבעות: החזקה על רישיון חיפוש הנפט "מכבי" בסכנה

השותפות מדווחת כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות דחה בקשתה לחזקה ברישיון "מכבי" דרומית ל"מגד", וכן דחה בקשתה לצרף חלק ממנו לחזקת ראש העין

שותפות חיפושי הנפט גבעות מדווחת היום (ה') לבורסה כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות דחה את בקשתה לחזקה ברישיון החיפוש "מכבי" דרומית לאתר "מגד" של גבעות, וכן דחה את בקשתה לצרף חלק ממנו לחזקת ראש העין ובתמורה להחזיר חלק אחר כך שהשטח הכולל של רישיון החיפוש לא יעלה על 250 קמ"ר.

נזכיר, כי הממונה יעקב מימרן החל אתמול להחזיר תשובות לשותפויות החיפוש לבקשותיהן מהחצי השנה האחרונה, אז עצר את כל עסקאות העברת הזכויות לחיפוש נפט וגז בשל הספקולציות הרבות ואי-הוודאות בדיווחים של חלק מהשותפויות. הממונה דחה את רוב הבקשות ואישר רק 3 מהן - 2 מתוכם לשותפות ישראמקו, והשלישית לציון נפט וגז.

בהודעה היום גבעות מעדכנת כי הממונה מסר לה כי ברישיון "מכבי" לא מתקיים קידוח כלשהו ולכן לא מתקיימת בו הקפה מסחרית. בנוסף, הממונה אומר כי לא הוכח הפוטנציאל של מאגר הנפט בשטח הרישיון, ולכן הוא ממליץ לגבעות לשקול ביצוע קידוח אלכסוני מדרום לרישיון "מכבי" - שנמצא כבר במסגרת זכויות החיפוש של גבעות, וזאת כדי למצוא מידע חשוב על פוטנציאל הנפט שבשטח הרישיון. תוקף הזכויות של גבעות ברשיון יפוג ביוני 2011.

גבעות מצידה טוענת כי הממונה לא התייחס במכתבו לכל החלופות השונות שהועלו בבקשתה. השותפות מוסרת גם כי נימוקי הממונה לסירוב להענקת חזקה בשטח רישיון מכבי אינם נכונים מבחינה עובדתית ומקצועית, וכי היא תבחן את צעדיה הבאים.