מירס דורשת 90% אשראי ספקים ממקימת הרשת

החברות אריקסון ונוקיה-סימנס עלו לשלב הגמר במכרז שמנהלת מירס להקמת רשת סלולרית חדשה ■ מירס דורשת את הכסף, כדי שלא תצטרך ללוות אותו מהבנקים

החברות אריקסון ונוקיה-סימנס עלו לשלב הגמר במכרז שמנהלת מירס להקמת רשת סלולרית חדשה. במכרז השתתפו גם ZTE הסינית ואלקטל-לוסנט. כרגע ההחלטה במירס היא לבחור בספק אחד בלבד, על אף שבשוק מסתובבות שמועות ששתי העולות לגמר יהיו הספקיות בפועל. אתמול בערב התבשרו החברות על הזכיות.

ל"גלובס" נודע שמירס מתכוונת לדרוש מהמתמודדות אשראי ספקים בשיעור של 80-90% מהפרויקט, כדי שלא תצטרך ללוות את הכסף מהמערכת הבנקאית. אשראי ספקים מקובל ואינו חריג, ומרבית הספקים הגדולים אכן נותנים אותו ללקוחות שלהם.

הבחירה בנוקיה-סימנס ובאריקסון התקבלה על רקע שורת פרמטרים שמירס שיקללה: זמני אספקה, יכולות, מגוון שירותים ושירותי ערך מוסף וכמובן מחיר. מירס מתעתדת להתחיל לספק שירות מינואר 2012, ולכן נדרשת למאמץ מרוכז ואינטנסיבי בחודשים הקרובים.

ההערכות בשוק הן שמירס קיבלה את ההחלטה ללכת על שתי החברות משום שהיא עומדת להשתמש ברשתות של המפעילות הקיימות לתקופת ביניים לא קצרה, וזאת על מנת לספק כיסוי ופריסה מלאים ללקוחותיה.