מייקל גלפנד מסלקט: "מישהו במכרז הסלולר נסחף קצת"

גלפנד, העומד בראש קבוצת סלקט תקשורת שהפסידה במכרז הסלולר: "להפסיק לחייב לפי דקות שיחה" ■ ראיון בלעדי

מייקל גלפנד, המשקיע שעמד בראש קבוצת סלקט תקשורת אשר הפסידה במכרז הסלולר, אומר בראיון בלעדי ל"גלובס" שלמרות ההפסד הוא ממשיך להאמין בפרויקט, אם כי הוא מסרב לומר האם הוא מנהל מגעים להצטרפות לאחת הקבוצות הזוכות. גלפנד הסכים לשיחה קצרה בטרם יחזור לארה"ב, תוך שהוא אינו מסתיר שרצונו להשקיע בישראל אינו נובע רק ממניעים כלכליים בלבד.

* מדוע אתה כאן בעצם ומדוע ניסית להיכנס למיזם הזה?

"ההזדמנות כוללת שני נושאים חשובים עבורי. הראשון הוא להביא שירותי סלולר למקומות שונים ומגוונים באופן שאני יודע ויכול, והשני - אני נהנה להיות בישראל ולהיות חלק מההיסטוריה של המדינה הזו. אני חושב שעל אף שלא הצלחנו בתהליך המכרז, הייתה לי כאן הזדמנות להיות חלק מהסצנה הישראלית ולעסוק בשירותי סלולר. קיווינו לעשות זאת בדרך אחרת, והמנויים שלנו יכלו לקבל הזדמנות ליכולות תקשורת חדשות ללא הגבלה, שהיו משנות את הדרך שבה עובדת התעשייה בישראל".

* זו הפעם הראשונה שבה אתה משקיע בישראל?

"בפעם קודמת השקעתי בישראל לפני כמה שנים במסגרת תרומה כאשר הקמתי מכון פרטי לדיאליזה במסגרת הקריירה הרפואית שלי".

* ועכשיו מה אתה עושה, משקיע בטלקום?

"כן, בעסקי טלקום בארה"ב".

* מה אתה חושב על העובדה שהמכרז הגיע ל-700 מיליון שקל?

"זו שאלה טובה אם אפשר להרוויח מזה. נראה לי שנסחפנו קצת, ואנחנו הלכנו הרבה יותר רחוק ממה שתיכננו להשקיע בהתחלה. בסוף נראה שזה כבר לא משנה מה נציע, השניים שזכו ישקיעו עוד ועוד".

* אז המחירים לא ריאליים?

"תראה, זמנים יגידו, אני חושב שאם המנצחים יביאו מוצר טוב, יעשו עבודה טובה ויצליחו להשיג את אחוז החדירה בשוק הפרטי, אז הסיכון נעלם ואין יותר התחייבות. אז אם הם יעשו עבודה טובה ויצליחו - הם עשו השקעה טובה מאוד".

* אתה בטח מכיר את המציאות בשוק הסלולר בישראל, אי אפשר לבנות אנטנות והשוק רווי מאוד. לא סיכון גדול מדי?

"אני חושב שלמרות כל אלה יכולנו לקחת נתח שוק הגיוני מאוד, גם אם לא 7%. אבל הגיע הזמן להפסיק לחייב את הלקוחות לפי דקת שימוש. זה הזמן לתת לאנשים גישה מלאה לשירותים שלהם, לאינטרנט. המכשיר הזה שאתה מדבר באמצעותו הולך להיות אמצעי התקשורת העתידי ואנשים ישתמשו בו כל הזמן, כל היום. זה המודל שלנו, לאפשר למשתמשים את המודל הפשוט והמתבקש של להשתמש ללא הגבלה במכשיר תמורת תשלום קבוע, כפי שזה נעשה בארה"ב ובמקומות אחרים. זו יכולה להיות מהפכה אמיתית בשוק הישראלי".

* עכשיו כשהחלטת לפרוש, יש סיכוי שתצטרף לאחת הקבוצות?

"זה משהו שאני מעדיף לא לדבר עליו אבל אנחנו מאמינים מאוד בפרויקט, ונישאר פתוחים לשמוע".

* אם לא תצליחו, יש סיכוי שתמשיכו לחפש השקעות חדשות בישראל בשוק הטלקום?

"נשאיר את העיניים פקוחות, אבל אני לא חושב שיהיו הזדמנויות דומות להשקעות בשוק הטלקום בישראל בעתיד הקרוב. תתקשר אליי אם תשמע משהו".