הטיפ היומי: מניית נדל"ן שנסחרת בדיסקאונט של 35%

מגדל שוקי הון: מניית פלאזה סנטרס עדיפה על פני מניית החברה האם אלביט הדמיה

פלאזה סנטרס , אחת מהחזקותיה הגדולות של אלביט הדמיה (63%), היא יזמית מרכזי מסחר במזרח אירופה ובהודו.

לפלאזה רקורד מרשים בהקמת מרכזים מסחריים במזרח אירופה, והיכרות מעמיקה עם השווקים המקומיים והשוכרים הפוטנציאליים. כיום, בהיעדר אפשרויות מכירה בתשואות סבירות, ומתוך ציפייה להתאוששות עתידית, ממשיכה פלאזה במגמת הפיתוח. זאת תוך מתן דגש על פעילות במדינות שהושפעו פחות מהמשבר, וצפויות להתאוששות מהירה.

ההקפדה על קבלת מימון טרם תחילת הבנייה, המוניטין החזק בתחום, והקשר הארוך עם השוכרים הפוטנציאליים - כל אלו מבטיחים מעבר חלק מהייזום לשלב ההנבה. מצבת המניבים שלה גדלה, וכמוה גם התזרים. בבעלותה 4 מרכזים פעילים, ועוד 2 בהקמה בפולין ובסרביה. בהודו צפויה השנה פתיחתם של מרכז מסחרי ופרויקט גדול של משרדים למכירה.

בנוסף, לפלאזה החזקה משותפת עם אלביט בקרן ההשקעות בארה"ב, שהוכיחה יכולת מרשימה באיתור הזדמנויות נדל"ן ובהשבחתן תוך זמן קצר יחסית. מצבה הפיננסי איתן, עם יתרות מזומן של כ-220 מיליון אירו, ורמת מינוף של כ-35% בלבד. עיקר המימון של החברה מגיע מאג"ח בישראל, ומגודר מול תנודות שער האירו.

להערכתנו, פלאזה ועתודות הפיתוח שלה מהוות אופציה זולה לחשיפה למזרח אירופה ולהודו, וקיימת העדפה להשקעה בה, אשר מתומחרת בחסר מהותי של כ-35% על השווי הכלכלי. זאת לעומת אלביט הדמיה, הנסחרת בדיסקאונט דו-ספרתי נמוך, שאינו מפצה דיו על הסיכון שבפעילותה הנוכחית.

* נכתב על ידי אדר עציוני ממגדל שוקי הון