דורי מדיה תימחק מהמסחר ב-AIM, לאחר שאיבדה כ-66%

מפיקת הטלנובלות מצויה בשליטת נדב פלטי ותמי מוזס בורוביץ', אשתו של דדי בורוביץ', מבעלי אל-על החברה הפסידה אשתקד 4.6 מיליון דולר

מספר החברות הישראליות שנסחרות בבורסה המשנית של אנגליה (AIM), הולך וקטן, והיום הגיע התור של דורי מדיה להודיע על פרישתה ממנה. דורי מדיה , מפיקת הטלנובלות שבשליטת נדב פלטי ותמי מוזס בורוביץ', הודיעה הבוקר (ה') על כוונתה למחוק את מניותיה מהמסחר באנגליה, שש שנים לאחר שהונפקה בה.

העיתוי שבו בוחרת דורי מדיה, אינו מקרי. תוצאות כספיות חלשות, שפורסמו הבוקר במקביל להודעת החברה על כוונת המחיקה, דרדרו את המניה במורד ההר, וכרגע היא נסחרת לפי מחיר של 40 פני, המשקף לחברה שווי שוק צנוע של 18 מיליון דולר בלבד. המניה איבדה במהלך השנה האחרונה 43% משוויה, ואילו מרגע הנפקתה היא נחתכה ב-66%. דורי מדיה הונפקה לפי מחיר של 118 פני, ששיקף לחברה בזמנו שווי שוק של 42 מיליון דולר. במהלך חייה הציבוריים נסקה דורי מדיה למחיר שיא של 191 פני למניה, ששיקף תשואה נאה של 62% למי שהשקיע בהנפקתה.

דורי מדיה הוקמה לפני כ-15 שנה בידי יאיר דורי, והונפקה באנגליה לפני 6 שנים כאמור. עם השנים נפרד דורי מהחזקותיו בחברה וכן מתפקידיו הניהוליים, וכיום בעלת השליטה בחברה היא חברת מפל תקשורת של תמי מוזס בורוביץ' (אשתו של דדי בורוביץ', מבעלי אל על), המשמשת כיו"ר החברה, ונדב פלטי, המנכ"ל.

לחברות מפל עדן ומפל תקשורת יש החזקה בשיעור של 35.4% בדורי מדיה; למיקלה ארזי, בנו של אפי ארזי (ממייסדי סאיטקס) יש 19.4%, דרך קרן הון סיכון על שמו; ואילו לקרן הפרייבט אקוויטי קטליסט יש החזקה של 16.7%. מוזס בורוביץ' מכהנת כיו"ר דורי מדיה.

מי שמאוכזב כנראה מהשקעתו בחברה, הוא לא אחר מפויו זבלדוביץ', אחד היהודים העשירים באנגליה. לפני למעלה משנה וחצי השקיע זבלדוביץ' 3 מיליון דולר בחברה לפי מחיר של 100 פני - פי שניים וחצי מהמחיר הנוכחי של המניה. וכך, המחיר הנוכחי משקף הפסד בשיעור של 60% לזבלדוביץ' (שרשם השבוע אקזיט מזהיר בחברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל שנמכרה למליסרון). לזבלדוביץ' יש 6.6% מההון.

פחות מ-2 מיליון דולר בקופה

הנה חלק מהמספרים שמסבירים את ביצועי המניה בשנה האחרונה: אשתקד עמדו הכנסות דורי מדיה על 47 מיליון דולר - ירידה של 3% בקירוב לעומת 2009. הרווח EBITDA של החברה (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עמד על 9.3 מיליון דולר לעומת 12.2 מיליון דולר בשנה הקודמת, אך תפעולית עברה החברה להפסד של 3.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 1.6 מיליון דולר בשנה הקודמת.

בשורה התחתונה רשמה דורי מדיה הפסד נקי של 4.6 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 1.4 מיליון דולר בשנה הקודמת. את 2008 סיימה החברה עם רווח נקי של 3.8 מיליון דולר. לחברה נותרו בקופה מזומנים בשווי של 1.8 מיליון דולר - נתון שלבטח לא הקל על החברה.

זבלדוביץ' מאוכזב

ובחזרה למחיקת המניה: לפי החוק באנגליה, בעל מניות שמחזיק 30% ומעלה מהון מניות של חברה, ורוצה למחוק אותה מהמסחר, חייב לבצע הצעת רכש ליתר מניות הציבור.

לכן דורי מדיה מציינת בהודעתה, כי קבוצת מפל תבצע הצעת רכש עבור מקסימום 2.7 מיליון מניות לפי מחיר של 50 פניה למניה - 25% מעל המחיר הנוכחי, אך 58% מתחת למחיר שלפיו הונפקה החברה, ומחצית מהמחיר לפיו זבלדוביץ' נכנס להשקעה בחברה. אם וכאשר תתבצע הצעת הרכש כמתוכנן, תשקיע בה קבוצת מפל 2.2 מיליון דולר בקירוב - לא סכום גבוה במיוחד עבורה.