מדריך "גלובס" לשבוע תרבותי: איפה כדי להיות ומה לעשות

‎‎יריד ה-‏T:Market‏; "מומנטיטו" של מיומנה; פסטיבל ‏AHAVA‏ בים המלח; פסטיפארק בגני התערוכה; פסטיבל ימי זמר בחולון; מישה מאייסקי בקאמרטה; "מאיץ", אורי ניר

‏‎‎מסיבת הטי של תל-אביבה: ‎‎יריד ה-‏T:Market‏

‏מה: זה לא קיץ בישראל בלי הטי-מרקט, יריד הטי-שירטים וה-‏Street wear‏ שחוזר זו השנה השישית.

כמו כל שנה, יציגו עשרות מעצבים את מיטב יצירותיהם ואת הקולקציות העדכניות שלהם בתחומי הלבוש, אקססוריז ונעליים - במחירים מיוחדים וכן פריטים מעונות קודמות בהנחות גדולות. בין המעצבים והמותגים: ‏plazmalab‏ ג'יפה, ,‏Paez‏ סלון ברלין,‏plastic-doll , Cluks‏ ו-‏X-Ray‏, וטווח המחירים - חולצות ושמלות החל מ-50 שקל ועד 350 שקל, הנעליים מ-100 ועד 300 ומחירי התכשיטים והאקססוריז ינועו מ-10 עד 300 שקל.

‏החידוש הפעם יהיה השתתפותה של חברת אדידס, שתשיק את קו הג'ינס הראשון של המותג - ‏Adidas Originals‏, באירוע, וכן תחרות שתזכה את המנצח ב-1500 שקל לקניית פריטים ביריד (פרטים בקבוצת הפייסבוק של הטי-מרקט).

‏על האווירה ינצחו מיטב הדי.ג'יים המקומיים עם הביט הנכון, ומי שכל חוויית הקנייה הזו תעשה אותו צמא - מוזמן לבר שיתופעל ע"י תלמידי ביה"ס לעיצוב 6‏B‏.

‏‎‎למה ללכת: ‏‎‎רק היום, טרי טרי, גופייה עם הדפס מקורי!

‏‎‎למה באמת ללכת: ‏‎‎לחמם מנועים לקראת הקיץ.

‏‎‎עם מי ללכת: ‏‎‎עם אי-טי.

‏‎‎מתי, איפה וכמה: ‏‎‎חמישי-שבת, 14-16/4, מועדון האומן 17, רחוב אברבנאל 88, תא. שעות פעילות: חמישי: 12:00-19:00, שישי: ‏‏10:00-18:00, שבת: 11:00-22:00. מחיר כניסה: 10 שקלים.

‏‎‎מכונת להיטים: ‎‎‏"מומנטיטו" של מיומנה ‏

‎‎מה: ‏‎‎ימים יפים עוברים על קונצרן ההקשה-תנועה-משחק המציין השנה 15 שנות פעילות שבמהלכן הפכו ליצוא המצטיין של שוק הבידור המקומי לעולם הגדול (ארבעה מיליון צופים ב-30 מדינות בעשור החולף). "מומנטיטו", הנוכחי של מיומנה, מצטרף לכמה מופעי ילדים שהעלתה הקבוצה בהצלחה בעבר, והוא מעין ממשיך דרך רעיוני ל"מומנטו" שבהפקתו הושקעו 800 אלף שקלים. גם כאן אפשרו התקציב הנדיב ויד הדמיון הטובה מופע פירוטכני מרהיב ויזואלית ועטור המצאות, תוצר שיתוף הפעולה המוצלח עם המוזיאון הלאומי למדע בחיפה (מדעטק). יש גם סיפור מסגרת על מדען מטורף שמכונת המוזיקה הענקית שהוא בונה מאבדת שליטה ויצירותיו בורחות אל העולם הגדול, והתוצאה היא כמה נאמברים שהילדים לא ישכחו זמן רב אחרי היציאה מהאולם.

‏למה ללכת: ‏‎‎סופסוף מופע ילדים הנותן קרדיט מלא לדמיון וליצירתיות של קהל היעד, וגם ההורים המלווים לא יסבלו לרגע.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎שעה וקצת וזה נגמר.

‏‎‎עם מי ללכת: ‏‎‎אם אין ילד בבית, עם בן הזוג.

‏‎‎מתי, איפה וכמה: ‏‎‎מרביעי (ה-20 בחודש) ועד ראשון (ה-24 בחודש) בבית מיומנה ביפו (כניסה מרחוב לואי פסטר). לוח ההצגות המלא באתר ‏www.mayumana.com‏. מחיר כרטיס: בין 170 שקלים (מחיר מלא) ל-99 שקלים (הנחות מיוחדות).

‏‎‎לכו לכו למדבר: פסטיבל ‏AHAVA‏ בים המלח

‎‎מה: ‏‎‎האירוע המשלב טיולים מודרכים בנופי ים המלח ומדבר יהודה בשעות היום, והופעות של מיטב אמני ישראל בשעות אחר הצהריים והלילה, חוגג 15 שנות פעילות ומגייס רשימה אטרקטיבית של שמות לוהטים. ברקע מתבשלת מיני שערורייה בניצוחו של האמן יאיר גרבוז, הקורא לאמנים לבטל הופעות בגלל שהאירוע מתרחש על קרקע פלסטינית כבושה, אך לפי שעה לא נראה שמי מהם אכן יעשה אחורה פנה. כך מובטחים בחמשת ימי ‏AHAVA‏ הופעות של יהודה פוליקר (שיפתח את הפסטיבל), אביתר בנאי, מיכה שטרית שיארח את ישי לוי והקולגה הוותיק ארקדי דוכין, אהוד בנאי בבכורה למופע החדש "רסיסי לילה" שיארח את משה לוי, הג'ירפות, מוש בן ארי, הדג נחש ומופע הנעילה בו יארח שלומי שבן את שולי רנד.

‏למה ללכת: ‏‎‎אם זה שורד 15 שנים זה כנראה שווה את הנסיעה דרומה.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎אם ים המלח אכן מתייבש לא יהיו עוד הרבה הזדמנויות.

‏‎‎עם מי ללכת: ‏‎‎מיטיבי לכת לשעות היום, מיטיבי קשב לשעות הלילה.

‏מתי, איפה וכמה: ‏‎‎משלישי (ה-19 בחודש) עד מוצ"ש הבאה (ה-23 בחודש), באתרי אמפי חוף מינרל וקיבוץ מצפה שלם. מחירי כרטיסים: בין 150 ל-200 שקלים. רשימת מועדים ומיקומים מלאה באתר: www.tkts.co.il‏

בזכות הפיג'מות: פסטיפארק בגני התערוכה

‏‎‎מה: ‏‎‎זו השנה השלישית שבה חוברים להם יחדיו אמני הילדים האהובים במדינה להנעים עד כמה שניתן את זמנם של רבבות ילדי הגן ובתי הספר היסודיים במהלך חופשת החג. את הקהל הרך במיוחד בשנים ישעשעו יובל המבולבל, רינת גבאי, סבא טוביה (טוביה צפיר) ומשה דץ והכבשה שושנה (הגרסה המשודרגת של אורנה). את הבוגרים מעט יותר עודד פז וגרי המבורגרי (כוכבי הסדרה "הפיג'מות"), קובי מחט, רוני דואני וצמד הקומיקאים אודי ואביעד. בנוסף להופעות על הבמה המרכזית יבנו במתחם האירועים גם אתרים למופעי קרקס וליצנות, מתקנים מתנפחים, דוכני מזל וצוותי בידור שישוטטו בשטח ויקיימו משחקי הפעלות לילדים.

‏‎‎למה ללכת: ‏‎‎מחיר הכרטיס לכל המופעים יחד לא יקר בהרבה מהמחיר שדורשים אותם אמנים בימי חול עבור הופעה עצמאית.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎מובטחת יריעה שתספק צל.

‏עם מי ללכת: ‏‎‎כל מי שלא יכול היה להרשות לעצמו כרטיס לג'סטין ביבר.

‏מתי, איפה וכמה: ‏‎‎מרביעי (ה-20 בחודש) עד מוצ"ש הבאה (ה-23 בחודש) בפארק הירקון בתל-אביב, החל ב-10:00. מחיר כרטיס: 138 שקלים.


‏‎‎בלי פקקים: פסטיבל ימי זמר בחולון

‏מה: זו השנה ה-16 ברציפות מתקיים במתחם תיאטרון חולון פסטיבל ימי זמר, המארח שורה מגוונת של אמנים משירי ארץ ישראל היפה וזמר ים תיכוני ועד רוק. השנה כלולים בתפריט 20 מופעים, חלקם בכורות עולמיות והפקות מקור. בין האטרקציות: מחווה למשוררת רחל שפירא (שתקבל גם פרס מפעל חיים על 45 שנות יצירה) בהשתתפות ירדנה ארזי, גלי עטרי, אילנית, דין דין אביב, רוחמה רז, הכול עובר חביבי ואחרים. גם מתי כספי יזכה למופע מחווה בו יבצעו ממיטב שיריו אחינועם ניני, שלמה גרוניך, שירי מימון וחן אהרוני. המופע "סימן שאתה צעיר" יוקדש למיטב להיטי שלישיית גשר הירקון וישתתפו בו ישראל גוריון, אוהד חיטמן, בן ארצי, איה כורם, אלון אולארצ'יק, אפרים שמיר, דנה ברגר, חמי רודנר ועוד. המופע "היו לילות" יוקדש למיטב שיריו של המלחין מרדכי זעירא, המופע "זמר נוגה" למיטב שירי המשוררת רחל, וכן יופיעו שלומי שבן (יארח את אפרת גוש), ריקי גל (תארח את מיקי גבריאלוב ובתו שירה), עמיר לב (יארח את יובל בנאי) ועוד רבים.

‏‎‎למה ללכת: ‏‎‎מגוון הסגנונות.

‏‎‎למה באמת ללכת: ‏‎‎ישיבה באולם ממוזג ולא צריך להיתקע בפקקים במרחק שעות מהבית.

‏עם מי ללכת: ‏‎‎אין מי שלא ימצא לפחות מופע אחד לטעמו.

‏‎‎מתי, איפה וכמה: ‏‎‎מרביעי (ה-20 בחודש) עד מוצ"ש (ה-23 בחודש) במתחם תיאטרון חולון (שדרות קוגל 11). מחירי כרטיסים: בין 90 ל-140 שקלים.


‎‎צלילי הצ'לו: מישה מאייסקי בקאמרטה

‏מה: ‏‎‎במוצ"ש תהיה ההזדמנות האחרונה לשמוע את סדרת הקונצרטים הנוכחית של הקאמרטה ירושלים, בה מתארח הצ'לן הנפלא מישה מאייסקי (‏Maisky‏). כנגזר ממעמדו של הסולן, עומדות במרכז התכנית שלוש יצירות לצ'לו ותזמורת: "וריאציות רוקוקו" ונוקטורנו מס' 4 מאת צ'ייקובסקי, וכן "כל נדרי" המרגש של מקס ברוך (‏Bruch‏). עוד בתכנית יבוצעו "הציפורים" של רספיגי (‏Respighi‏) והסינפונייטה מס. 2 של מייצ'יסלב ויינברג - מלחין יהודי יליד ורשה, שגלה לבריה"מ והצליח לשרוד את השואה. על הקונצרט ינצח אבנר בירון, מנהלה המוזיקלי של הקאמרטה ירושלים.

‏למה ללכת: ‏‎‎הקאמרטה ירושלים היא התזמורת הקאמרית המובילה בארץ, והותכנית מגוונת ומיוחדת.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎כדי לשמוע את מישה מאייסקי.

‏עם מי ללכת: ‏‎‎עם כל מי שהצ'לו קרוב לליבו.

‏‎‎מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-16 בחודש), 21:00, היכל התרבות כפר-סבא. מחיר: 165 שקלים (עם הנחות לזכאים).


‎מכונת הזמן: "מאיץ", אורי ניר

‏מה: ‏‎‎תערוכה חדשה לאמן הבינלאומי אורי ניר בביתן הלנה רובינשטיין של מוזיאון תל-אביב לאמנות. התערוכה "מאיץ" מתפרשת על פני החלל כולו - בדומה לתערוכות ענק שקיימו במקום אמנים כמו סיגלית לנדאו, גל ויינשטיין, מיכל הימן ועוד.

‏‎‎למה ללכת: ‏‎‎ניר בתורו הופך את הביתן למעין מכונה הזויה, היוצרת תנועה ומחוללת סערות בחלל. "התערוכה כוללת דלתות שמפיקות סערות היבהובים; סרט וידאו שמצולם בין הדלתות - שמתוך ההתרחשות שבו נותרו רק שרידים בחלל; תאי טלפון ציבוריים שמפיצים צלילים מתוך סרט וידאו אחר: שיתוף פעולה בין נרקומנים וביצי ענק מסתחררות", כותבת לקראת הפתיחה האוצרת, נילי גורן.

‏זוהי תערוכת ענק ראשונה של ניר אך היא מצביעה על יכולתו להכיל את החלל הגדול ולמלא אותו בתכניו המפתיעים.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎עבודותיו של ניר מורכבות ומכניסות את הצופה לעולמו של האמן. הן כוללות שימוש בחומרים מן הטבע ובעולם דימויים עשיר, חלקו מציאותי וחלקו חלומי, כך שתחושת הזמן והמרחב מתערערת ומעוררת ספקות בלב הצופים.

‏עם מי ללכת: ‏‎‎לא צריכים להיות מבינים גדולים, מספיק לבוא סקרנים.

‏מתי, איפה וכמה: ‏‎‎התערוכה תימשך עד חודש יולי. ב'-ד': 16.00-10.00, ג'-ה' 22.00-10.00, ו' 14.00-10.00, שבת 16.00-10.00, הכניסה חינם.