המשבר עוד כאן: 34 בנקים בארה"ב נסגרו מתחילת השנה

תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי, FDIC סגר עוד 6 בנקים בסוף השבוע ■ "מניין הבנקים שנסגרו מתחילת 2011 מוכיח את ההשפעה המתמשכת של המשבר הפיננסי"

תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי, FDIC, המשיך במהלך סוף השבוע בניקיון המערכת הבנקאית בארה"ב וסגר עוד 6 בנקים נוספים וביניהם חברת הבת הראשית של "Superior Bancorp". ב-FDIC מציינים כי מניין הבנקים שכשלו ונסגרו מתחילת השנה עומד על 34, מה שמהווה ראיה למידת השפעתו המתמשכת של המשבר הפיננסי.

הרשויות סגרו בסף השבוע בנקים באלבאמה, ג'אורג'יה, מינסוטה ומיססיפי. נזכיר בסך הכל נסגרו כ-157 בנקים בשנת 2010. המשבר הפיננסי לא עוצר וממשיך לתת את אותותיו שבאים לידי ביטוי בסגירת הבנקים גם בשנת 2011. יצויין כי במדינת ג'אורג'יה לבדה נסגרו בסך הכל כ-8 בנקים מתחילת השנה.

בין הבנקים שנסגרו ביום שישי האחרון- Nexity Bank עם פקדונות של 637.8 מיליון דולר. Superior Bank שהינו חברת הבת הבכירה של Superior Bancorp ומחזיק פקדונות בשווי כ-2.7 מיליארד ובסך הכל החזיק בנכסים בשווי של כ-3 מיליארד דולר בנכסים, נסגר גם הוא. עוד בנק שנסגר ביום שישי האחרון, בנק Rosemount במדינת מיין שהיה בעל 36.6 מיליון דולר פקדונות.

הכשלונות של שלושת הבנקים צפויים לעלות לתאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי סכום של 588.1 מיליון דולר. כאמור, מספר הבנקים שנסגרו מתחילת השנה בארה"ב עומד כעת על 34.