עמיר פרץ: "ממש לא נעלבתי מהתבטאות ה"מרוקאי"

פרץ: "אני לא חושב שהרצוג צריך לשקול את דרכו"; "הציונות הישראלית סירבה לתת הכרה לאלה שהקימו את שדרות. עכשיו יש הכרה"

אני שומע כל הזמן את השאלה אם נעלבתי או לא - אז ממש לא נעלבתי", כך אומר היום ח"כ עמיר פרץ בריאיון טלוויזיוני ראשון מאז פרשת התבטאות ה"מרוקאי" של חברו למפלגת העבודה בוז'י הרצוג. בתכניתנו "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס הסביר פרץ מדוע לא ענה לטלפון מהרצוג: "לא עניתי לטלפונים כי חשבתי שלא מכובד לברר סוגיה כזו בטלפון ולכן הזמנתי אותו אלי ויישרנו את ההדורים".

"יש לנו הזדמנות לדבר על נושא אישי וחשוב שנמצא בתוכנו. הציונות היא עניין של שייכות", אמר פרץ והמשיך: "הציונות הישראלית סירבה לתת הכרה לאלה שהקימו את שדרות. עכשיו תראי איזו הכרה יש. אני גאה להיות שייך לקבוצה מפוארת שהצמיחה מתוכה בנים ובנות נהדרים".

ח"כ פרץ הביע תקווה כי בתי הספר ילמדו הרקע של העליות השונות: "הגיע הזמן שבתי הספר ילמדו מה הרקע של העלייה מרוסיה, מה הרקע של האתיופים, של אוכלוסיות שונות ומקור כוחן ושלא ישפטו".

פרץ גם התייחס לאיתן כבל, שאמר כי התבטאותו של הרצוג צריכה לפסול אותו מהמרוץ לראשות מפלגת העבודה: "איתן כבל קם בבוקר, משהו בוער בו בבטן והוא אומר את מה שהוא חושב. אני לא חושב שהרצוג צריך לשקול את דרכו. כבל, כמו שהיה לו האומץ לבוא אלי ולהגיד שאני צריך לסיים תפקידי כשר ביטחון, כך הוא יתמודד עם הדברים שלו".

"אני רוצה שאנשים לא יישפטו על פי עדתם. מצביעים עבורי כי אני טוב ונותן תחושת שייכות כי אני באתי מתוכם. אני אדם חם שמדבר עם תנועות ידיים. אני לא נותן לשים לי אזיקים בשום תחום. אני משרת את הציבור ואוהב את הציבור", אמר פרץ.

ויקיליקס: הרצוג כינה את פרץ "אגרסיבי ומרוקאי"

ח"כ יצחק בוז'י הרצוג (העבודה) הכחיש את הדברים שיוחסו לו בעיתון "הארץ" בשבוע שעבר המתבסס על הדלפה של "ויקיליקס", לפיה.

"אף אחד לא יודע מי המקור שציטט אותי ומה מקורו", אמר ח"כ הרצוג בשיחה עם ירון דקל בתכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' של קול ישראל. "כל מי שמכיר אותי וכל מי שראה את פועלי ותפיסת עולמי יודע שאין מצב שאני אומר דברים כאלה או אחשוב דברים כאלה. אני דוחה את הפרסום הזה, הוא מעוות לחלוטין".

"אני לא זוכר פגישה כזאת עם דיפלומט אמריקני, אני פוגש הרבה דיפלומטים. יכול להיות שמישהו ניתח ניתוחים שהיו באותה העת והסיק מכך דברים", הוסיף הרצוג. "העיתון לא פנה לקבל תגובה, אף אחד אל ראה את הדיווח הזה. זה לא חלק מההוויה הפנימית שלי וכמי שמוביל סדר יום ציבורי - אני דוחה את הדיווח מכל וכל".